تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

بررسی احتمال هک شدن بوئینگ ۷۷۷ مالزی

 

همانطور که میدانید چندی پیش و دقیقا در ۸ مارس یک بوئینگ ۷۷۷ کمپانی هواپیمائی مالزی با ۲۳۹ سرنشین ان بر فراز اسمان ناپدید شد و بسیاری از کشورها برای یافتن ان تلاش کردند تا اینکه قطعاتی از ان یافت شده و معلوم گشت که دچار سانحه شده بوده است.


آی تی اس ان (پایگاه خبری امنیت فناوری اطلاعات) , اکنون کانادا احتمال اینکه این هواپیما هک شده باشد را بررسی میکند. چندین سرویس مخفی نیز در مورد ناپدید شدنهائی از این قبیل تحقیق میکنند.

مورد این بوئینگ ۷۷۷ کمپانی هواپیمائی مالزی یک مورد استثنائی نیست. در سال ۲۰۰۳ نیز یک بوئینگ ۷۲۷ از رادارها ناپدید گشته و این هواپیما هرگز پیدا نشد.

در کانادا تحقیقات در مورد احتمال هک هواپیما اغاز شده است. اداره ارزیابی امنیت ترانسپورت کانادا به کارهای تحقیقی یک هکر که اعلام کرده بود روشی برای هک کامپیوتر یک هواپیمای تجاری یافته توجه نشان داده است. این هکر به نام Hugo Teso در کنفرانس Hack In The Box در سال گذشته در امستردام, سازمانهای امنیت حمل و نقل را غافلگیر کرده بود. او توضیح داده بود که با استفاده از یک تلفن اندروید و یک فرستنده کوچک که روی سایتebayخریداری کرده بوده, کنترل یک هواپیما را به دست گرفته بوده است.
 اما بعدا اداره هوانوردی فدرال امریکا و همچنین سازمان اروپائی امنیت هوائی این خبر را تکذیب کرده و گفته بودند که او اینکار را فقط روی یک سیمولاتور انجام داده است.

اکنون کشور کانادا به کارهای تحقیقی Hugo Teso که مشاور امنیتی و خلبان هواپیماهای تجاری نیز میباشد توجه نشان داده و احتمال هک هواپیماها را بررسی میکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.