تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

عرضه‌ی نسخه‌ی رایگان اما متن‌بسته‌ی ویندوز برای اینترنت اشیاء

عرضه‌ی نسخه‌ی رایگان اما متن‌بسته‌ی ویندوز برای اینترنت اشیاء
از فردا،‌نسخه‌ی متن‌بسته‌ی ویندزو، برای دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش کم‌تر از 9 اینچ، به صورت رایگان عرضه خواهد شد.

چنین اعلانی از طرف مایکروسافت، ما را به یاد داستان قدیمیِ توزیع اولین نسخه‌های سامانه‌عامل داس این شرکت می‌اندازد و وابستگی کاربرانی که تنها با این سامانه‌عامل آشنا شدند! سامانه‌عامل ویندوز رایگان برای اینترنت اشیاء، از جمله تلویزیون‌های هوشمند، ترموستات‌های هوشمند، دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی و حتی تلفن‌های همراه عرضه خواهد شد.

مایکروسافت گزارش داده است که این روش، بهترین راه گسترده‌تر کردن جامعه‌ی کاربران ویندوز، در دنیای پر از رقیب محصولات اندرویدی است، البته مایکروسافت برای تشویق بیش‌تر، یک‌سال استفاده‌ی رایگان از بسته‌ی محصولات آفیس برای این دستگاه‌ها را نیز به کاربران هدیه می‌دهد، اما پس از یک‌سال، اگر شما فقط به محصولات Ofiice 365 عادت کرده باشید، چه‌ راه‌هایی دارید؟ پرداخت پول برای دست‌رسی مجدد به این نرم‌افزار؟

 این نسخه‌ی رایگان ویندزو، همان نسخه‌ی Windows Phone 8 است که روی دستگاه‌های تلفن هوشمند ویندوزی نصب شده است و مایکروسافت بابت هر نسخه‌ی نصب‌شده در تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، 10 دلار دریافت می‌کند، و قابلیت اجرا روی سامانه‌های رومیزی را ندارد، به همین‌ دلیل احتمال انتشار کد این ویندوز تقریباً محال است و این مسئله باز هم اندروید، رقیب اصلی ویندوز را گام‌های زیادی به جلو می‌برد. 

البته شایان ذکر است که مایکروسافت نسخه‌ی 8.1 از ویندوز فون را معرفی کرده است و به کاربران وعده داده این نسخه‌ی ویندوز ‌فون با بسیاری از قابلیت‌های جدید ارائه خواهد شد، یکی از ویژگی‌ها، سامانه‌ی کنترل صدای Cortana  است که گفته می‌شود شبیه به Siri در سامانه‌‌عامل iOS است و البته امکان ارتباط با نرم‌افزار‌های کاربردی مانند فیسبوک، توییتر، اسکایپ و … را نیز دارد.

منبع:وبگاه فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.