تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هدیه نوروزی شرکت کلاهبردار به کاربران ایرانی !؟



اخیرآ خبری در برخی رسانه ها ( وب سایتها و نشریات ) منتشر شده که کسپرسکی نسخه فارسی ضد ویروسهای خانگی 2014 خود را همراه با فرارسیدن سال نو ارائه میدهد . "

این خبر با عناوین مختلفی در وب سایتها و نشریات خبری و فناوری منتشر شده است .

" سال نو با کسپرسکی۲۰۱۴ فارسی  "
" هدیه نوروزی کسپرسکی  "
" ارائه نسخه فارسی آنتی ویروس کسپرسکی "
" کسپرسکی فارسی آمد "
" عرضه آنتی ویروس کسپرسکی با رابط کاربری فارسی "
" آنتی ویروس فارسی ، هدیه نوروزی کسپرسکی به کاربران ایرانی "
" سال نو با آنتی ویروس کسپرسکی 2014 "
" کسپرسکی برای سومین سال فارسی شد . "
" آنتی ویروس کسپرسکی فارسی می شود . "
در این بین نمایندگان و شرکای تجاری کسپرسکی همزمانی ارائه نسخه فارسی 2014 آنتی ویروس کسپرسکی با نوروز 93 را نوعی هدیه نوروزی این شرکت به کاربران ایرانی تعبیر کرده اند .

 حال چند سوال مطرح است :

- با توجه به سابقه کسپرسکی در انتشار اخبار و اطلاعات کذب و نامعتبر و سعی و تلاش بی وقفه این شرکت برای فریب کاربران ، آیا ارائه نسخه فارسی یا انگلیسی یا هر زبان دیگری توسط این شرکت میتواند اهمیت داشته باشد ؟

آیا استفاده از تعبیر هدیه برای ارائه یک محصول آنهم توسط یک شرکت کلاهبردار بیش از آنکه خبری خوب باشد ، آیا بیشتر توهین به شعور کاربران ایرانی نیست ؟

آن خبرنگاران و فعالان رسانه که بابت انتشار اینگونه خبرها و گزارشات از کسپرسکی پول و رشوه دریافت میکنند وضعشان مشخص است و نمیتوان از آنها انتظار داشت که به دنبال انتشار اخبار و گزارشات موثق و معتبر بود و به آنها خرده گرفت .

ولی خبرنگاران وب سایتها ، نشریات و رسانه هایی که یا شریک کسپرسکی نیستند و یا بابت انتشار این خبرها از کسپرسکی رشوه و پول دریافت نمیکنند ، ولی خبرهای این شرکت شیاد و کلاهبردار را پوشش میدهند ، آیا میدانند با این کار بر طبق سیاستهای فریبکارانه این شرکت روسی رفتار کرده و این شرکت را به طور مستقیم و غیر مستقیم در کلاهبرداری و فریب کاربران " ایرانی " و تداوم کلاهبرداری هایش مانند آنچه در این سالها انجام داده یاری میکنند و به نوعی شریک این شرکت شیاد و کلاهبردار محسوب می شوند ؟

ولی سوالی که برخی کاربران از ما بابت انتشار این خبرها میپرسند ؟

برخی کاربران این سوال را می پرسند که چرا وب سایت خبری ، آموزشی دیسنا و شرکت دورانتاش درباره سیاستها و فعالیتهای کسپرسکی و شرکای تجاری و تبلیغاتیش خبر منتشر میکنند ؟

احتمالآ برخی کاربران و خوانندگان پیش خود میگویند که چون شرکت کسپرسکی رقیب
شرکت دورانتاش است پس دورانتاش این خبرها را منتشر میکند !

پاسخ به این سوال بسیار ساده است :
- در ابتدا باید گفت اصولآ شرکت دورانتاش ، شرکتی که شیاد و کلاهبردار است را رقیب خود نمیداند .

- کسپرسکی در سال 2010 در اوایل شروع کلاهبرداریهاش ، از
شرکت دورانتاش و مشتریانش هم کلاهبرداری کرد .

- زمانی که شرکت کسپرسکی اقدام به کلاهبرداری کرد تلاش کرد تا جلوی اطلاع رسانی
شرکت دورانتاش را بگیرد .

زیرا در آن زمان از بین نمایندگان ایرانی کسپرسکی فقط
شرکت دورانتاش بود که درباره کلاهبرداری ها اطلاع رسانی کرد و دیگر نمایندگان کسپرسکی تلاش کردند با انتشار برخی خبرها مشکلات به وجود آمده را به گردن خود کاربران بیاندازند .

حتمآ خبرهایی که در سال 2010  از طرف شرکتهای کسپرسکی ، الحسانی و دیگر نمایندگان کسپرسکی و موسسه دیده بان آی تی ( مدیر حال حاضر وب سایت افتانا و دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای و قائم مقام کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای ) در نشریات و وب سایتهایی مانند ایتنا منتشر شده بود را مطالعه کرده اید .

آنها اشتباه کسپرسکی در بلاک کردن لایسنسها را به گردن خود مشتری های کسپرسکی انداخته و با تعویض رنگ و شکل بسته بندی آنتی ویروسهای کسپرسکی ، این شرکت روسی را در فریب و کلاهبرداری از کاربران ایرانی درست و حسابی یاری کردند .

البته از همان زمان نیز ما شاهد انتشار اخباری بر ضد شرکت دورانتاش و آنتی ویروسهای عرضه شده توسط این شرکت در وب سایتهای شرکای خبری و تبلیغاتی کسپرسکی بودیم . پس آنها حمله به
شرکت دورانتاش را آغاز کردند ، آنهم با انتشار اخبار نادرست و کذب .

- همزمان با این موضوع ، کسپرسکی از طریق دفتر خاورمیانه اش تلاش کرد تا با تهدید شرکت دورانتاش که ثبت کننده هاست و نام دامنه وب سایت خبری و آموزشی دیسنا بود ، فعالیت خبری و آموزشی وبلاگ " وب سایت "
دیسنا را متوقف کند .

- و در آخر کسپرسکی تلاش کرد تا به هر طریق ممکن
شرکت دورانتاش را متقاعد کند که دست از فروش آنتی ویروس دیگر شرکتهای امنیتی بردارد . 

مشکل کسپرسکی این بود که شرکت دورانتاش نسخه های اصلی و معتبر دیگر آنتی ویروسها مخصوصآ کمپانی های بزرگ و معتبر را عرضه می کرد و این برای کسپرسکی بسیار دردناک و غیر قابل پذیرش بود .

حذف نام و لوگوی کسپرسکی از وب سایت شرکت پارس آتنا دژ ( پاد ) :

حتمآ در جریان حذف نام و لوگوی آنتی ویروسهای کسپرسکی از وب سایت شرکت پاد ( پارس آتنا دز ) هستید !

در سال 2010 همزمان با کلاهبرداری کسپرسکی ، شرکت آتنا نام و لوگوی شرکت ضد ویروس نود32 ( NOD32 ) را در وب سایتش درج کرد .

ولی این شرکت در کمتر از 24 ساعت و به دلیل تهدید کسپرسکی مجبور به حذف نام و لوگوی آنتی ویروس نود32 شد .

مدیران شرکت پاد ( پارس آتنا دژ ) به دلیل عصبانیت از دخالتهای کسپرسکی و برای تلافی ، نام و لوگوی کسپرسکی را نیز برای حدود 1 سال از وب سایتشان حذف کردند .

پس بدیهیست که
دیسنا و شرکت دورانتاش حق خود بدانند که درباره سیاستها و کلاهبرداری ها و سوء استفاده های این شرکت شیاد روسی صحبت و اطلاع رسانی کنند .

ولی از هر چیزی مهمتر این است که همه خبرهای منتشر شده توسط وب سایت
دیسنا و شرکت دورانتاش با منابع و مستندات معتبر و موثق همراه بوده و به کاربران و خوانندگان ایرانی ارائه می شود .

به عقیده ما نه تنها وب سایت خبری و آموزشی
دیسنا  و شرکت دورانتاش ، بلکه همه اشخاص ، شرکتها و فعالان متعهد حوزه امنیت اطلاعات باید وظیفه خود بدانند که درباره کلاهبرداری های اشخاص و شرکتها اطلاع رسانی کنند تا شرکتهای کلاهبردار مخصوصآ شرکتهای خارجی " روسی " قادر نباشند از برخی خلع های قانونی در ایران و برخی فشارهای سیاسی سوء استفاده کرده و کاربران ایرانی را فریب داده و دست به کلاهبرداری بزنند .

و در آخر با نهایت تاسف باید گفت که وقتی ما می بینیم طیف وسیعی از رسانه ها از اشخاص و شرکتهای فریبکار حمایت میکنند مشخص است با پدیده ای با عنوان قلم فروشی در بین اصحاب رسانه روبرو هستیم که در نهایت ضرر و زیان آن به کاربران و مصرف کنندگان " ایرانی " وارد می شود .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.