تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

افزایش آسیب پذیری های ویندوز 7 و xp در سال 2013


افزایش آسیب پذیری های ویندوز 7 و xp در سال 2013

با توجه به گزارشی که اخیرا توسط Secunia منتشر شده است، تعداد آسیب پذیری های کشف شده در سیستم عامل های ویندوز 7 و xp در سال 2013 نسبت به سال 2012 دو برابر شده است و هم چنین تعداد رخنه های گزارش شده در ویندوز 8 نیز بالا می باشد.

شرکت امنیتی دانمارکی Secunia در گزارش خود آورده است که در سال 2013 تعداد 102 آسیب پذیری در ویندوز 7 و 99 آسیب پذیری در ویندوز xp کشف شده است که این تعداد در سال 2012 به ترتیب 50 و 43 آسیب پذیری بوده است. در این میان بیشترین آسیب پذیری در ویندوز 8 گزارش شده است اما شرکت امنیتی Secunia اظهار داشت که که 55 آسیب پذیری از مجموع 156 آسیب پذیری کشف شده در ویندوز 8 به دلیل تجمیع ادوب فلش پلیر و مرورگر IE می باشد.

شرکت امنیتی Secunia داده های مربوط به آسیب پذیری های نرم افزاری را در گزارش سالانه خود منتشر کرده است که در آن 50 برنامه و سیستم عاملی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته، ذکر شده است.

در این جدول مایکروسافت پس از ویندوز مدیا پلیر و IE در رده سوم قرار گرفته است. ادوب بواسطه نرم افزار فلش پلیر خود در رده پنجم قرار گرفت و بواسطه نرم افزار Reader  خود در رده هفتم قرار گرفته است. شرکت اوراکل با پلت فرم جاوای خود در این جدول رده دهم را اشغال کرده است. با توجه به گزارش سالانه Secunia، 86 درصد از آسیب پذیری هایی که در این 50 محصول نرم افزاری کشف شده است در همان روز افشای آسیب پذیری توسط اصلاحیه ای برطرف شده اند.

برنامه های دیگری که توسط تولیدکنندگان مختلف عرضه می شوند 76 درصد از آسیب پذیری ها را جدول 50 برنامه نخست سال 2013 به خود اختصاص دادند. این میزان نسبت به سال 2012 حدود 10 درصد کاهش یافته است.

در این گزارش تنها به 10 آسیب پذیری zero-day اشاره شده است که در حال حاضر از آن ها سوء استفاده می شود و هم چنان اصلاحیه ای برای آن ها منتشر نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.