تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

شبیه‌سازی مک در آخرین نسخه‌ی سامانه‌عامل اختصاصی کره‌ی شمالی

شبیه‌سازی مک در آخرین نسخه‌ی سامانه‌عامل اختصاصی کره‌ی شمالی
آخرین نسخه‌ی سامانه‌عامل خانگی کره‌شمالی که مبتنی بر لینوکس است، به‌تازگی منتشر شده است و نکته جالب توجه در این نسخه، ظاهر گرافیکی آن است که تقریباً، سامانه عامل OS X را شبیه‌سازی کرده است. نسخه‌ی قبلی مبتنی بر KDE بود که ویندوز7 را الگو قرار داده بود.

لینوکس Red Star، توسط مرکز رایانه‌ای کره‌شمالی یا KCC توسعه پیدا کرده است. نرم‌افزار‌های متن‌باز از چندین سال پیش این مجوز را در اختیار برنامه‌نویسان قرار دادند تا هر نرم‌افزار را به شکلی که بیش‌تر می‌پسندند و نیاز دارند، تبدیل کنند و البته کره شمالی با شرایط ویژه‌ای که داشت، از سال‌ها پیش توسعه‌ی نسخه‌ی لینوکس ویژه‌ی خود را آغاز کرده بود، نسخه‌ای که یکی از مشتقات لینوکس Red Hat می‌باشد.

لینوکس Red Star، در سال2010 برای اولین بار توسط یکی از دانشجویان این کشور در اینترنت منتشر شد، نسخه‌ی قبلی که نسخه‌ی 2.0 بوده است، ظاهری شبیه به ویندوز ? داشت، ‌که در ادامه تصاویر آن را مشاهده می‌کنید:‌

  اما به‌تازگی نسخه‌ی 3.0 این لینوکس،‌ توسط فردی به نام Will Scott که در دانشگاه Pyongyang در کره‌شمالی تدریس داشته‌است،‌ در اواخر سال2013 منتشر شده است که به نظر می‌رسد ظاهری مبتنی بر سامانه‌عامل OS X دارد.

این نسخه مانند نسخه‌ی قبلی نرم‌افزار Wine که یک نرم‌افزار متن‌باز برای اجرا کردن نرم‌افزارهای ویندوزی در لینوکس است را دارا می‌باشد.


 

به نظر می‌رسد این تنها کره‌شمالی نیست که از ظاهر خسته‌کننده و تکراری ویندوز دست کشده است، حتی خود مایکروسافت به عنوان یکی از طرفداران پروپاقرص ظاهر ویندوز،‌در نسخه‌ی ویندوز8 از ظاهر دکمه‌ی شروع دست کشیده است.

منبع:وبگاه فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.