تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

22000 دستگاه مکینتاش آلوده به بدافزار

22000 دستگاه مکینتاش آلوده به بدافزار Flashback
محققان شرکت امنیتی Intego دریافتند، بات نتی که در نتیجه آلوده شدن سیستم های مکینتاش به بدافزار OSX/Flashback ایجاد شده بود، هم چنین فعال است و در حال حاضر حدود 22000 ماشین آلوده به این بدافزار می باشند.
در ابتدا ممکن است این رقم قابل توجه باشد اما با توجه به آخرین تحقیقات صورت گرفته بر روی نسخه های OS X که آلوده به بدافزار می باشند، این رقم چندان تعجب آور نیست.
شرکت Intego برای اولین بار در سال 2011 بدافزار Flashback را کشف کرد و در سال 2012 نسخه جدید این بدافزار که از آسیب پذیری های جاوا سوء استفاده می کرد، بیش از 600000 دستگاه مکینتاش را آلوده نمود.

زمانی که شرکت اپل متوجه این بدافزار شد، با استفاده از ویژگی XProtect و افزودن این بدافزار به لیست سیاه بدافزارها توانست آن را شکست دهد و هم چنین این شرکت در یک به روز رسانی امنیتی با استفاده از ابزاری توانست این بدافزار را از روی سیستم ها حذف نماید.

 ویژگی XProtect برای نسخه 10.6(Snow Leopard) و نسخه های پس از آن در دسترس است. هم چنین ابزار حذف این بدافزار با نامApple's Flashback Removal Tool برای نسخه 10.7(Lion) و نسخه های پس از آن موجود می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.