تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ارتش الکترونیک سوریه سال جدید را با هک کردن بلاگ اسکایپ آغاز کرد


ارتش الکترونیک سوریه سال جدید را با هک کردن بلاگ اسکایپ آغاز کردارتش الکترونیک سوریه دیگر بار خودنمایی کرد. این ارتش که ابتدا با هک کردن توئیتر آغاز به کار کرد، اکنون بلاگ اسکایپ را هک نموده و به ارسال پیام‌هایی بر ضد مایکروسافت و NSA مبادرت نموده است.

در یکی از این پست‌ها که در بالاگ اسکایپ توسط هکرها منتشر شده، چنین آمده: «از ای‌میل‌های مایکروسافت (Outlook, Hotmail) استفاده نکنید. آنها از این طریق حساب‌های‌تان را بررسی کرده و اطلاعات شخصی شما را به دولت‌ها گزارش می‌کنند». در پیام دیگر آمده: «هک شده توسط ارتش الکترونیک سوریه، جاسوسی را متوقف کنید.»

ظاهرا هکرها تنها توانسته‌اند بلاگ اطلاع رسانی اسکایپ را هک کنند و به اطلاعات شخص کاربران این سرویس دسترسی پیدا نکرده‌اند.

همچنین این گروه اخیرا کنترل صفحه اسکایپ در فیسبوک را به دست آورده بودند هرچند پیام ارسال شده از سوی آنها هم اکنون حذف شده است، ولی این پیام دست کم حدود 40 دقیقه در معرض دید عموم قرار داشت. به نظر می‌رسد از زمان انتشار این پیام تا کنون کنترل وبلاگ اسکایپ و حساب توئیتر همچنان در دست این گروه است.

پیش از این مشخص شده بود که NSA‌ می‌تواند مکالمات صورت گرفته در رسانه اسکایپ را استراق سمع کند، چیزی که کاملا در مغایرت با ادعای مایکروسافت مبنی بر ایمنی بالای این سرویس می‌باشد. از نظر منطقی می‌توان چنین تصور کرد که ارتش الکترونیک سوریه پس از افشاگری‌هایی که در هفته گذشته پیرامون اهداف NSA صورت گرفته بود احتمالا از این پس هر شرکت تکنولوژیکی را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

مایکروسافت در مقام پاسخ چنین گفته است:

احتمالا امروز متوجه شده‌اید که رسانه اجتماعی ما مورد حمله قرار گرفته بود. اطلاعات هیچ‌کدام از کاربران به سرقت نرفته است. ما بابت مشکلات ایجاد شده عمیقا متاسفیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.