تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

مراقب تروجان‌های بانکی به ظاهر وصله باشید

conficer001

نمونه‌ای از رایانامه‌های این‌چنینی در اوایل این ماه رؤیت شده است. خط عنوان این رایانامه (اگرچه گونه‌های متعددی از آن مشاهده شده) بیان می‌کند که این رایانامه کاربران را در اصلاح شکاف امنیتیِ احتمالی در رایانه‌شان یاری خواهد کرد.

فرستنده خود را مایکروسافت، AVG، و یا کسپرسکی جا می‌زند تا به این طریق کاربران را به باور این فریب وادارد که رایانامه‌ی دریافتی از سوی یک منبع امنیتی معتبر ارسال شده است. این رایانامه شامل توضیحاتی در رابطه با لزوم بارگیری ضمیمه‌ی خود است، رایانامه‌ی مورد نظر ادعا می‌کند که پرونده‌ی پیوست «system patch KB923029» متعلق به مایکروسافت ویندوز است. وصله‌ای که در واقعیت هرگز در وب‌گاه مایکروسافت پیدا نمی‌شود.

 

این پرونده در حقیقت یک پرونده‌ی مخرب زیپ است (که با پسوند zip. انتهای آن قابل شناسایی است)، که حاوی یک نرم‌افزار کاربردی منتهی به پسوند exe. می‌باشد. اجرای این exe. منجر به رهاسازی Zbot/Zeus سارق اطلاعات بانکی در رایانه‌ی کاربر می‌شود. حتماً در جریانید که Zbot/Zeus یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین سارق جزئیات بانکی در اینترنت محسوب می‌شود.

چگونگی می‌توان از این آلودگی بدافزاری فرار کرد؟

از بخت بد مجرمان سایبری، اگرچه آن‌ها در زمینه‌ی سوءاستفاده از سامانه‌ها بسیار موفق ظاهر می‌شوند، اما زبان انگلیسی‌شان چندان تعریفی ندارد. رایانامه‌ی ارسالی آن‌ها سرشار از غلط‌های املایی است؛ نثر پر اشتباه آن‌ها می‌تواند نشانه‌ی این مطلب باشد که رایانامه‌ی مورد نظر به هیچ‌وجه از سوی مایکروسافت ارسال نشده است.

اگر شک دارید که رایانامه‌ای از طرف یک مرجع مجاز فرستاده شده یا خیر، همیشه به غلط‌های املایی و دستور زبانی توجه کنید. وجود اشتباهاتی بیش از یک مورد سر نخ بزرگی است که رایانامه‌ی دریافتی احتمالاً جعلی می‌باشد.

البته مثل همیشه مهم‌ترین نکته این است که هرگز نباید پیوستی را که انتظار آن را نداشته‌اید باز کنید. شرکت‌های واقعی تحت هیچ شرایطی به‌روزرسانی‌های امنیتی را از طریق رایانامه به شما ارسال نمی‌کنند. همچنین بسیاری از بدافزارها وانمود می‌کنند که رایانامه‌هایی هستند که از سوی دوستان شما فرستاده شده‌اند. از این رو اگر کوچک‌ترین شکی دارید اصلاً سراغ آن‌ها نروید.

برخی از این توصیه‌ها روشن‌اند و نیازی به توضیح بیشتر ندارند. با وجود این هنوز هم می‌بایست خطرات احتمالی را گوش‌زد نمود. بد نیست بدانید که در سه‌ ماهه‌ی سوم سال۲۰۱۳ ?۲۵۳ افزایش در آمار و ارقام تروجان‌های بانکی رخ داده است.

می‌توان پی برد که نرخ آلودگی‌ها در حال حاضر بیش از ۲۰۰،۰۰۰ مورد است، رقمی که از سال۲۰۰۲ شاهد آن نبوده‌ایم. در حالی که می‌دانیم که Zbot/Zeus عامل بیشتر این‌گونه آلودگی‌هاست، هر اقدام پیش‌گیرانه‌ای از سوی کاربران به کاهش این میزان کمک خواهد کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.