تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تصاویر زیبا رنگی از سیگنال‌های موبایل که هرگز شاهد آنها نبوده‌ایم

تصاویر زیبا رنگی از سیگنال‌های موبایل که هرگز شاهد آنها نبوده‌ایم

به‌طور حتم تا به حال صحبت‌های کارشناسان را مبنی بر وجود امواج مغناطیسی مختلف در محیط اطرافمان شنیده‌اید. این امواج شامل انواع طول موج‌ها و فرکانس‌ها می‌باشند. اما با وجود سیگنال‌های بی‌شماری که در اطراف ما وجود دارند، ما از درک آن‌ها ناتوان هستیم. هم‌اکنون می‌توانیم به لطف تصاویر ایجاد شده توسط نیکولای‌لام، با ماهیت وجودی این امواج آشنا شده و شکل ظاهری آن‌ها را از نگاه این هنرمند تماشا کنیم.

نیکولای‌لام یک هنرمند فعال در زمینه‌ی شبیه‌سازی داده‌ها است که در جدیدترین اقدام خود امواج تلفن‌‌همراه که در اطراف ما وجود دارند را در قالب تصاویر نمایان ساخته است.

در صورتی که بدون آگاهی قبلی به این تصاویر نگاهی بیاندازید، آن را شبیه به تصاویر کوه‌هایی خواهید یافت که با استفاده از رنگ‌های متنوعی رنگ‌آمیزی شده‌اند. اما این تنوع رنگ دارای دلایل علمی است. دانیلو اریکولو، از اساتید رشته‌ی مهندسی کامپیوتر و برق در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو و فران هاراکویچ استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه کوربونداله در ایلینوی جنوبی، ایده‌ی استفاده از رنگ‌های متفاوت و متنوع را در این تصاویر ارائه داده‌اند.

سطح این تصویر با استفاده از شش‌ضلعی‌هایی پوشش داده‌ شده‌اند که در هر راس آن یک آنتن تلفن‌همراه قرار گرفته است. هر کاربر درون این شش ضلعی‌ها از یک فرکانس استفاده می‌کند که با ترکیب فرکانس‌های مختلف یک رنگ واحد ایجاد می‌شود. رنگ‌های مختلف با ترکیب فرکانس‌های شش ضلعی‌های مجاور ایجاد می‌شوند. با کنار هم قراردادن تمامی این اطلاعات، تصویر فوق از شهر شیکاگو حاصل می‌شود.

CellPhoneVisual1

این اولین بار نیست که لام چنین تصویری را ایجاد کرده است. وی قبلا نیز تصویری گرافیکی از امواج بی‌سیم موجود در اطراف ما ایجاد کرده بود که این امواج را به‌وضوح در محیط به تصویر می‌کشید.

CellPhoneVisual2

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.