تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

بیوگرافی سیاوش قمیشی و تصاویر همسرش

 

قمیشی و تصاویر همسرش

بیوگرافی سیاوش قمیشی

بخوانید بیوگرافی سیاوش قمیشی خواننده ۶۸ ساله متولد اهواز را و ببینید تصویر همسر وی را در سایت تکنازدانلود

سیاوش قمیشی متولد ۲۱ خرداد ۱۳۲۴ در اهواز آهنگساز،خواننده، ترانه‌ سرا، تنظیم کننده، و نوازنده پر آوازه ی ایرانی مقیم لس‌آنجلس است. سیاوش قمیشی تاکنون بیش از ۱۸ آلبوم موسیقی منتشر کرده‌ است.

عکس پیری سیاوش قمیشی

 سیاوش قمیشی کوچکترین فرزند خانوادهٔ خویش است قمیش نام محله ای در دزفول می باشد که اصلیت پدرش (مصطفی قمیشی) به آنجا باز می‌گردد. سیاوش در سن ۹ ماهگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت نمود در کودکی به پیانو و گیتار علاقه داشت و نواختن آن‌ها را آموخت. در ۱۳ سالگی برای اولین بار در هتل قو با ارکستر چند اجرا انجام داد. در ۱۴ سالگی اوّلین آهنگ خود را با نام «ای قایقران به کجا می‌روی» را برای ضیاء خوانندهٔ معروف آن سال‌ها ساخت او دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی در رشته جاز کلاسیک از دانشگاه رویال سوسایتی آو آرتز لندن است. سیاوش قمیشی پس از بازگشت از انگلستان در سال ۱۹۷۱ در گروهی به نام ربلز به همراه شهرام شب پره و همایون جلالی به عنوان کیبوردیست و خواننده همکاری کرد.

در همان سال به لندن نزد خواهر و برادرهایش مهاجرت نمود. در سال‌های بعد در چند گروه موسیقی شروع به فعالیت نمود قمیشی در سن ۲۵ سالگی به تهران بازگشت. در ایران با همکاری شهرام شب‌پره و همایون جلالی در گروه‌های موسیقی مختلفی شروع به کار کرد

در سال ۱۳۵۷ و پس از انقلاب به همراه تعداد زیادی از هنرمندان مختلف از ایران به لس‌آنجلس مهاجرت نمود. در سال ۱۳۶۱ اولین آلبوم که که تلفیقی از آهنگ‌های گذشته بود منتشر شد. پس از آن او تا مدت‌ها به کار آهنگسازی روی آورد و در سال ۱۳۷۱ با همکاری مسعود فردمنش آلبوم حکایت را منتشر کرد. او پس از آن تاکنون ۱۶ آلبوم دیگر منتشر کرد. سیاوش قمیشی در مصاحبه با شبکۀ پی ام سی گفت که برای اهنگ سازی ابتدا در نوجوانی از گیتار استفاده می کرده ولی حال از پیانو و کی بورد استفاده می‌کند.

در بسیاری گزارش‌ها آمده که علیرضا قمیشی تنها فرزند سیاوش قمیشی و لیلا وصال است و خود او هم با تاکید بر این امر در آلیوم اسیر دو قطعه از سیاوش را بازخوانی کرده و یکی از قطعات را به پدر تقدیم کرده است. سیاوش با ابراز اینکه مجوز بازخوانی کارهایش را به کسی واگذار نکرده است، این کار را دستبرد هنری خوانده می باشد.

عکس سیاوش قمیشی و همسرش:

عکس سیاوش قمیشی و همسرش

 

گل بارون زده

گل بارون زده ترانه‌‌ای سرودهٔ ایرج جنتی عطایی، به خوانندگی داریوش اقبالی، آهنگسازی سیاوش قمیشی و تنظیم آندرانیک است. این ترانه در آلبوم شقایق داریوش و دفتر شعر «زمزمه‌های یک شب سی ساله» ایرج جنتی عطایی قرار دارد.

ایرج جنتی عطایی، داریوش و سیاوش قمیشی به خاطر این آهنگ به نهادهای امنیتی رژیم پهلوی فراخوانده شدند زیرا این ترانه مدتی بعد از اعدام خسرو گلسرخی ساخته شد و نهادهای امنیتی باور داشتند منظور از «گل سرخ» در این شعر، خسرو گلسرخی است. پس از اینکه در متن ترانه «گل بارون زده من، گل سرخ نازنینم» به «گل یاس نازنینم» تغییر یافت، این آهنگ مجوز ساخت گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.