تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اریک اشمیت برنامه نظارتی NSA را ظالمانه نامید

اریک اشمیت برنامه نظارتی NSA را ظالمانه نامید

بعد از ماه ها لو رفتن اسناد NSA توسط ادوارد اسنودن و روزنامه نگاران مرتبط با او، مشخص شد سازمان امنیت ملی امریکا اطلاعات مربوط به کاربران گوگل و دیگر شرکت ها را در حالی که بین سرورهای داخلی هر شرکت جا به جا می شوند، سرقت می کند.

حالا رئیس اجرایی هیئت مدیره گوگل آقای اریک اشمیت به سخن در آمده و می گوید برنامه نظارتی NSA موسوم به پریسم دارد حریم خصوصی همه مردم را فقط برای ردیابی تعداد کمی پیام مشکوک به خطر می اندازد.

«اگر حقیقت داشته باشد که سازمان امنیت ملی داده ها را در بین انتقال بین سرورهای گوگل مورد تجسس قرار می داده، واقعا کار ظالمانه ای است. گام هایی که این سازمان بدون در نظر گرفتن مسائل قضایی حاضر به برداشتن آنها شده تا ماموریتش را به انجام برساند و در این بین حریم خصوصی مردم را نقض کند، اصلا خوب نیست، اصلا بی ایراد نیست.»
آقای اشمیت می گوید که خطر تروریسم نباید باعث شود که سازمان ها به خودشان حق زیر پا گذاشتن حریم خصوصی مردم در ابعاد بزرگ را بدهند:

«قطعا مواردی هست که افراد خبیث وجود دارند ولی نباید حریم خصوصی تک تک مردم امریکا را برای یافتن آنها زیر پا گذاشت. گوش کردن به مکالمات ۳۲۰ میلیون نفر برای یافتن ۳۰۰ نفر، یعنی یک سیاست عمومی بد.»
گوگل و برخی شرکت های دیگر خواستار این هستند که اعلام حجم داده های درخواست شده توسط NSA مجاز شمرده شود ولی بحث بر سر این درخواست ها نیست، همه می دانند که این سازمان به جاسوسی غیرقانونی از شهروندان سایر کشورها که نزد شرکت هایی نظیر گوگل حساب کاربردی دارند مشغول است. اعلام درخواست های عمومی مشکلی را حل نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.