تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

این گاو نر است یا ماده!؟

 
محمد صفری  طی یادداشتی در روزنامه سیاست روز نوشت: داستان این حکایت دراز است به همین چند جمله بسنده می کنیم که پیر زن به نادر شاه گفت: «اگر گاو ماده بود و شیر می داد که معطل نمی کردم، فوری شیرش را می دوشیدم و برایت می آوردم. اما گاو من ماده نیست، گاو نر هم که شیر نمی دهد. من هرچه می گویم نر است تو می گویی بدوش!»

از آن پس، هر وقت بخواهند بگویند که انجام کاری دشوار است یا ناممکن، به این ضرب المثل اشاره می کنند و می گویند: «من می گویم نر است، تو می گویی بدوش.»

 

اکنون داستان آمریکا و ما، داستان همین گاو است که برخی تشخیص نمی دهند که اگر طرف مقابل را گاو فرض کنیم این گاو «نر» است یا ماده!؟

 

آنهایی که می گویند گاو آمریکا «ماده» است و اگر هم شاخ داشته باشد ما می توانیم از شیرش بهره ببریم به این ضرب المثل هم باید بنگرند که این گاو، گاو «9 من» شیر ده نباشد.

 

شاخش به کنار، که البته سال هاست که با ما سرشاخ است. گرچه در این سال های طولانی شاخش کُند شده و دیگر آن تیزی سابق را ندارد، اما هنوز شاخ دارد. شاخی که می خواهد همچنان به ما زخم بزند.

 

زخم های سابق این شاخ هنوز بر پیکر ما دیده می شود. هنوز جای آن مانده است. یادگاری 35 سال ایستادگی است بر جان و روح ما!

 

هر وقت نگاهش می کنیم یاد آن خباثت هایی می افتیم که از شاخ آن گاو وحشی بر تن ما نشسته است. زخم هایی عمیق که نمی توان از یادشان برد.

 

اصلا این گاو که نر وماده ای اش معلوم نیست به کسی هم شیر داده است که مزه اش را چشیده باشد!؟ یک نمونه اگر وجود دارد به ماهم نشان دهند.

 

ما که حرفی نداریم، مذاکره است، انجام می دهیم. ما که از مذاکره ابایی نداریم. اما نباید نسبت به این گاو که شیرش را فقط به گوساله اش که رژیم صهیونیستی است، می دهد، خوشبین باشیم و اعتماد کنیم!؟

 

اصلا آمریکا که شیر نمی دهد، شیر می دوشد. کارش همین است شیره جان مردم دنیا را می دوشد و در شیشه می ریزد برای خودش! تا هم خودش بخورد هم به فرزند خبیثش بدهد.

 

مگر همان موقع که پهلوی ها در ایران بودند به ما شیر می داد؟ نه! البته که شیر هم می دوشید. حسابی هم می دوشید.

 

ما هم مخالفتی نداریم با این که اگر زمانی ما هم توانستیم از این گاو نر که شیر ندارد سواری بگیریم و رامش کنیم که خوب است. چه چیزی از این بهتر!

 

اما این گاو آمریکایی تنها با مقاومت و ایستادگی رام می شود. نه تن دادن به خواسته های آن که می خواهد ما «رامش» باشیم.

 

این مردم اگر می خواستند که شیر این گاو را بدوشند و بخورند که اصلاً انقلاب نمی کردند. چون می دانستند و می دیدند که همش اوست که از این کشور می دوشید. الان هم دلش تنگ شده که دیگر نمی تواند چپاول کند.

 

مردم هم شیر آمریکایی نمی خواهند اگر می خواستند روز گذشته اینقدر پر شورتر از قبل نمی آمدند به خیابان ها تا بگویند مرگ بر آمریکا!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.