تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

شبکه من و تو عاجز از فهمیدن زبان ساده مردم ایران/ تصاویر

                             
روز به روز ذخایر انرژی های فسیلی رو به کاهش و اتمام است، بجز غربی ها که در استفاده از انرژی هسته ای پیشرو هستند کشورهای متعددی نیز خواهان بهره گیری از این انرژی پاک هستند با این حال اما شبکه انگلیسی من و تو تلاشی در جهت معکوس آغاز کرد تا بگوید تمام بدبختی های ایران ناشی از مقاومت برای رسیدن به این منبع استراتژیک است.

مهران کریمی، مجری شبکه من و تو و همکار بی بی سی فارسی، در برنامه ای تحت عنوان "پایان نفت به زبان ساده" گفت: با انزوایی که تحریم ها بوجود آورده رکودی کم سابقه در صنعت نفت ایران حاکم شده. ایران نخستین کشور خاورمیانه بود که نفت در آن کشف و تولید شد و حالا تنها کشور منطقه است که از ظرفیت تولید و میزان صادرات آن هر ماه کم می شود.

در حالی که آمریکا و سه کشور اروپایی تنها مخالفان برنامه هسته ای کشورمان هستند و بهانه آنها هم جمله ابهام آمیز "ابهام در برنامه هسته ای ایران" است، مجری من و تو هم در جملاتی مشابه افزود: این اتفاق که در زمان جنگ با عراق هم در این حد سابقه نداشت تنها و تنها ناشی از یک موضوع است، اصرار جمهوری اسلامی بر پیگیری برنامه اتمی در جهتی! که جامعه جهانی با آن مخالفند!

 

گفتنی است جامعه جهانی عنوانی است که آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یعنی طرف های غربی مذاکره برای خود جعل کرده اند و مدام رسانه های غربی نیز آن را در گوش افکار عمومی جهان تکرار می کنند. من و تو هم از این دستور و فرمول تبعیت می کند.

 

اما گوشزد کردن "خطر ایران برای منطقه" هم تاکتیکی است که برای غرب کارکردی چندگانه دارد، اذهان مردم منطقه را از خطر رژیم صهیونیستی دور می کند، ایران را دشمن درجه یک تبلیغ می کند تا علاوه بر تحریک سران مرتجع عرب، در نهایت غرب سلاح های خود را نیز به آنها بفروشد سلاح هایی که نه بکار اعراب آمده و نه اساسا طرز کار بار آن را می دانند. البته یک کارکرد دیگر هم دارد آن هم برای مجری من و تو که در پایان ادعاهای خود گفت: با پایان گرفتن درگیری نظامی در عراق حالا مناقشه اتمی! ایران است که همچنان امنیت خلیج فارس را با ابهام مواجه کرده.

 

گرچه پاسخ این سخنان کاملا روشن بوده و می توان به مواردی مانند پایان پذیر بودن انرژی های فسیلی و تجدیدناپذیر بودن آنها، استفاده همین کشورها بویژه آمریکا از انژری هسته ای در عین بکارگیری بمب اتم، چشم بستن به زرادخانه رژیم هسته ای اشاره داشت اما بهترین و روشن ترین پاسخ را ملت ایران با "ساده ترین زبان" در قالب شعار "انرژی هسته ای حق مسلم ماست" داده اند اما آنچه ناگفته پیداست تلاش ناکام رسانه های وابسته ای مانند من و توست که هیچگاه سعی نکرده اند این پیام روشن را درک کنند و به قول مثل معروف خود را به خواب زده اند و البته کسی که خواب است را می توان بیدار کرد امان از آنکه خود را به خواب زده.

 

اما درباره نگرانی تامل برانگیز مجری شبکه درباره کاهش تولید و صادرات نفت بد نیست به زبان ساده به من و تویی ها گفت: ایرانی سال هاست به دنبال فرصتی می گردد تا با قطع وابستگی بودجه و مخارج کشور به فروش سرمایه هایی همچون نفت، آنها را خرج گردش چرخ تولید و صنعت داخل کند تا از خام فروشی مفت و خرید فرآورده های آن با قیمتی چندبرابر آسوده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.