تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

Skorpion، شارژر تلفنی که ضد ویروس هم هست

            Skorpion، شارژر تلفنی که ضد ویروس هم هست

 اگر مطالب تکنازدانلود را پیگیری می کنید، حتماً می دانید که تعداد بدافزارهای بسترهای موبایل به سرعت در حال رشد است و کم یا بیش هر کدام تا حدی و به نحوی با این مشکل دست به گریبانند.

هر کس راه حلی برای مقابله پیشنهاد می کند ولی در این بین ایده شرکت Kaprica Security متفاوت تر از بقیه و جالب به نظر می رسد: شارژر تلفن با نام Skorpion. همان طور که متوجه شدید اسکورپیون در واقع یک شارژر است که حین عملیات شارژِ باتری به شناسایی بدافزارهای موجود در تلفن هوشمند می پردازد.

این دستگاه به محض اتصال به تلفن شروع به اسکن سیستم عامل می کند تا بدافزارها و روت کیت های آلوده را بیابد و نتیجه اسکن را با چراغ LED به نشانه مثبت یا منفی بودن وجود بدافزار اعلام می کند.

مدیر عامل شرکت در توضیح دستگاه جدید گفته که عملیات اسکن بدون ایجاد بار اضافی روی حافظه و پردازنده دستگاه انجام می گیرد تا به خوبی نقاط ضعف هویدا شود. او که دستگاه شرکتش را وسیله ای کارا در برابر رشد افسار گسیخته اپلیکیشن های آلوده می داند، معتقد است وارسی از بیرون کمک می کند جزئی ترین اشکالات هم نمایان شوند و هیچ بدافزاری از قلم نیفتد.

اسکورپیون در سال جاری با قیمت ۶۵ دلار به بازار می آید. البته برای استفاده از قابلیت ها و هشدارهای آن ماهانه ۳ تا ۴ دلار دیگر هم باید پرداخت. فعلاً حرفی از این که شارژر/ضد بدافزار جدید از کدام تلفن ها پشتیبانی می کند زده نشده ولی مدیر عامل شرکت به طور کلی اشاره کرده که دو سیستم عامل اندروید و ویندوز فون تحت پوشش آن خواهند بود.

نظر شما درباره این دستگاه چیست؟ قطعاً پیش از این هم دستگاه های چند کاره شبیه به اسکورپیون را دیده اید، فکر می کنید واقعاً کار می کنند یا با چراغ های LED خود فقط تظاهر به کار کردن می کنند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.