تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

پینوکیو در کاخ سفید

                  اوباما


خبرگزاری تسنیم: اوباما چند روز پیش ادعای رویکرد به مذاکره با ایران را مطرح و حتی اقدام به تماس تلفنی با رئیس جمهوری اسلامی ایران نمود اما دیری نپایید که نقاب از چهره وی برداشته شد و دروغگویی وی بر همگان آشکار شد.

به گزارش خبرنگار گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، هنوز چند روز از ادعاهای مقامات آمریکایی مبنی بر رویکرد به گفت وگو با ایران نمی‌گذرد که دروغ بودن این ادعا زود برملا شد و سران کاخ سفید باردیگر همان ادعاهای خصمانه گذشته را علیه ایران مطرح کردند.

داستان پینوکیو را کم و بیش همگان می‌دانند. عروسکی چوبی که نماد فردی دروغگو می باشد که نمی تواند دروغ‌های خود را پنهان سازد و در نهایت با تغییر حالت بینی ، دروغ وی بر ملا می شود. کودن و ساده لوحی وی نیز از مولفه‌های رفتاری پینوکیو بوده است.

اکنون این شاخصه‌ها را به نوعی در رفتارهای اوباما رئیس جمهور آمریکا می‌توان مشاهده کرد. وی چند روز پیش ادعای رویکرد به مذاکره با ایران را مطرح و حتی اقدام به تماس تلفی با رئیس جمهوری اسلامی ایران نمود اما دیری نپایید که نقاب از چهره وی برداشته شد و دروغگویی وی بر همگان آشکار شد. وی و البته نزدیکانش باردیگر همان ادعاهای خصمانه و جنگ طلبانه علیه ایران را مطرح کردند تا نشان دهند که همانند پینوکیوی داستان‌ها صرفا به دروغ‌پردازی می‌پردازند که البته زود هم رسوا می شوند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با تکرار لفاظی جنگ‌طلبانه واشنگتن علیه برنامه انرژی هسته‌ای ایران می‌گوید در قبال ایران هیچ گزینه‌‌ای حذف نخواهد شد. رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در کاخ سفید گفت: "همه گزینه‌‌ها از جمله گزینه نظامی علیه ایران به قوت خود باقی است."وی افزود حرف برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران کافی نیست و تهران باید از "طریق اقدامات" خود اعتماد جامعه جهانی را جلب کند.اوباما گفت: "ما توافق کردیم که دست نیافتن ایران به سلا‌ح ‌هسته‌ای بسیار مهم است."رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد: "ایران به دلیل تحریم‌ها برای گفت‌وگو آماده است و ما باید با حسن نیت تمایل آن‌ها را آزمایش کنیم."

اوباما اطمینان داد که واشنگتن با «چشمان باز» وارد مذاکرات با تهران خواهد شد و تاکید کرد در جریان این فرایند با اسرائیل و دیگر هم‌پیمانان منطقه‌ای خود مشورت خواهد کرد.نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس نیز گفت این رژیم خواهان از بین رفتن کامل برنامه انرژی هسته‌ای ایران است و ادعا کرد تهدید نظامی و تحریم‌ها ایران را به پای مذاکره کشانده است.نتانیاهو از اوباما خواست اگر پیشرفت‌های هسته‌ای ایران در جریان دور جدید مذاکرات با غرب ادامه یافت، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کند. در همین حال گروهی از سناتورهای آمریکایی اعلام کردند که از درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کنند.

همچنین بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در دفاع از امنیت متحد قدیمی واشنگتن، اسرائیل، مدعی شد که ایران مجبور است بین تحمل تحریم‌های شدیدتر اقتصادی و یا مذاکره پیرامون برنامه هسته‌ای، یک گزینه را انتخاب کند.معاون اوباما در ادامه سخنرانی خود مدعی شد که تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران تحت حمایت آمریکا، مؤثرترین تحریم ها بوده است و ایران یک انتخاب دارد؛ یا اینکه از تعمیق تحریم های اقتصادی رنج بکشد و یا برای بازگشت به جامعه و اقتصاد جهانی، مذاکره کند.

از سوی دیگر "آموس یادلین"، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم خواسته است با اتخاذ یک رویکرد مثبت از گفتگوهای موثر غرب با ایران استقبال کند.رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس موسسه مطالعات ملی این رژیم گفت نقش اسرائیل در مذاکرات آینده میان ایران و جامعه بین المللی این است که نگذارد یک توافق بد حاصل شود. در این میان شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از یک مقام مسئول در شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: آمریکا تمایلی برای لغو تحریم های ایران ندارد.همچنین کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: همان‌طور که ما به فکر پاسخ به تلاش‌های ایران، برای تغییر رابطه با جهان هستیم، کاملا به ضرورت حساس حفظ امنیت اسرائیل آگاهی داریم.در واکنش به این ادعاها " محمد جواد ظریف " وزیر خارجه ایران در سخنانی اظهار داشت اوباما لازم است یکدستی انسجام داشته باشد .ظریف در پایگاه اینترنتی توییتر در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران همواره روی میز است، نوشت: اوباما باید برای تقویت اعتماد متقابل انسجام داشته باشد. زیگزاگ رفتن ها اعتماد را از بین می برد و به اعتبار آمریکا لطمه می زند .

از سوی دیگر "ویلیام انگدال"، نویسنده و تحلیلگر امور جغرافیایی-سیاسیِ آمریکایی، در گفتگو با این شبکه گفت: ایران در بیش از یک و نیم قرن گذشته هیچ حرکت خصمانه، تهاجمی یا جنگ‌افروزانه علیه هیچ کشور جهان انجام نداده است. از سوی دیگر اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم تلاش آمریکا برای ایجاد بهترین فضای ممکن در دور بعدی مذاکرات میان ایران و گروه1+5 در ژنو تاکید کرد.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر لزوم نشان دادن تمایل و حسن‌نیت در همه زمینه‌ها تاکید کرد. همچنین فابیوس وزیر خارجه فرانسه گزینه تعامل با ایران را بهترین گزینه خواند که غرب باید آن را دنبال کند.وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای نسبت به نتیجه بخش بودن مذاکرات آتی گروه «1+5» و ایران در ژنو ابراز امیدواری کرده و اراده سیاسی طرفین را برای رسیدن به این هدف ضروری دانست.

در این میان «جان بولتون» سفیر سابق و جنگ‌طلب آمریکا در سازمان ملل با انتشار یادداشتی به شدت به مواضع روسای‌جمهور ایران و آمریکا تاخته و مدعی شده است که ایران در حال فریب دادن آمریکا است. این ادعا در حالی مطرح شده که رفتارهای آمریکا نشانگر واهی بودن ادعاهای دوستانه آنها است که اعتماد بر ادعاهای تعاملی آنها را با ابهام‌های زیادی همراه ساخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.