تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

NSA کاربران آیفون را «زامبی ها» و استیو جابز را «برادر بزرگ تر» می خواند

نارنجی-NSA کاربران آیفون را «زامبی ها» و استیو جابز را «برادر بزرگ تر» می خواند

 

بنا بر اسناد داخلی سازمان امنیت ملی آمریکا (NSA) استیو جابز «برادر بزرگتر» و خریداران عمومی آیفون تنها تعدادی «زامبی» هستند! این اسناد البته اطلاعات مهمتری را هم فاش می سازند. اینکه NSA مدتها است در حال کار بر روی نفوذ به اسمارت فون ها و استخراج اطلاعات شخصی، ارتباطات اجتماعی، داده های موقعیتی و... در خصوص کاربران آنها است.

البته طرفداران اندروید نگران نباشند، زیرا آنها هم از قافله عقب نمانده و هدف این حملات برنامه ریزی شده بوده اند.

بر اساس اسناد تازه ای که توسط افشاگر اعظم، ادوارد اسنودن رو شده اند، سازمان امنیت ملی آمریکا اسمارت فون ها را به عنوان منبع بسیار بزرگی از داده های حساس مورد هدف قرار داده. کاربران این ابزار حجم عظیمی از اطلاعات را خلق می کنند، ذخیره می سازند و نهایتا نادانسته آنها را با سازمان جاسوسی آمریکا به اشتراک می گذارند.

این ترسناک ترین و پر جدل ترین چیزی است که از ابتدای افشاگری های اسنودن و صحبت درباره تکنولوژی هایی مرموز سازمان جاسوسی دولتی آمریکا (همچون پریسم و XKeyScore) لو رفته.

بر اساس یکی از تصاویر درز کرده از اسناد ارائه اطلاعات در جلسات NSA، این فرد «برادر بزرگتر» است:
و مصرف کنندگانی که بابت محصولات اپل پول می دهند، در چشم NSA ابلهانی هستند که از روی رغبت در سقوط و زوال به سر می برند. در یکی از اسلایدهای مربوط به ارائه اطلاعات در سازمان امنیت ملی آمریکا، کاربران اپل با عبارت وهن آمیز «زامبی ها» نامیده شده اند:

بنا بر این اسناد، NSA فعالیت خود برای نفوذ به اسمارت فون ها (حتی نمونه های به ظاهر امنی چون بلکبری و اندروید) را همزمان با انقلاب بزرگ تلفن های هوشمند و از ۵ سال پیش آغاز کرده.

سازمان امنیت ملی آمریکا با باز کردن قفل سیستم های عامل و استراق سمع ارتباطات موبایل توانسته به عکس ها و اطلاعات حساسی دست پیدا کند. برای مثال آنها تصاویر آیفون یک دولتمرد خارجی را به چنگ آوردند که در خانه اش و هنگام تماشای تلویزیون گرفته شده اند. یا اینکه تصاویر مرد ناشناسی را در اختیار دارند که به نظر می رسد یک جنگجوی افغان در کوه های افغانستان باشد.

و حتما باگ مرتبط با موقعیت یابی آیفون را هم که به خاطر دارید؟ این حفره امنیتی، در دوره ای بسیار گسترده، ردیابی افراد را به راحتی امکان پذیر می ساخته. بسیار پیش از آنکه اپل این مشکل را در میانه ۲۰۱۱ حل کند.

اگر بلک بری و iOS کاملا مورد توجه ان اس ای قرار داشته اند، رهبر سیستم عامل های موبایل دنیا، اندروید هم چندان دور از چشم نبوده. این پلتفرم که در آسیا، آفریقا، اروپای شرقی و آمریکای جنوبی گسترش قدرتمندی دارد، از دست درازی سازمان امنیت ملی به دور نمانده. بنا بر اسناد لو رفته، متخصصان این سازمان انجام آزمایش هایی برای نفوذ به سیستم عامل موبایل گوگل را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرده اند.

آیا جای امنی را می شناسید که به آنجا پناه ببریم؟!

نظرات 2 + ارسال نظر
milad 1392/06/20 ساعت 08:49 http://bo2bia.blogsky.com

سلام دوست عزیز وب بسیارعالی دارین اگه با تبادل لینک موافقید منو باعنوان سایت بدو بیا لینک کنید و به من خبر بدید تا شما رو با چه عنوانی لینک کنم

برادر بزرگترش که خدابیامرز شد.

زامبی ها هنوز باقی هستند و شاید....

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.