تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ادامه اسناد افشا شده توسط اسنودن: NSA تقریباً از پس شکستن هر رمزی بر می آید

ادامه اسناد افشا شده توسط اسنودن: NSA تقریباً از پس شکستن هر رمزی بر می آید


رمز قوی و اُست و قرص داری برای ایمیل تان انتخاب کرده اید؟ همیشه مراقب امنیت داده های شخصی خود هستید؟ تا سازمان امنیت ملی آمریکا هست خیلی دل تان را خوش نکنید، قامت NSA در دنیای دیجیتال تقریباً از هر سدی بلندتر است و هر طور شده از آن عبور می کند.حتماً خوب به خاطر دارید که بین کشورهای خارجی (برای آمریکایی ها)، ایران در صدر رصدهای NSA قرار داشت و از این بابت موضوعات مرتبط با آن و افشاگری های ادوارد اسنودن ، برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است... باقی را در ادامه مطلب پی بگیرید تا اخبار جدیدی از این افشاگری ها را بخوانید.

بعد از خرج میلیاردها دلار برای تحقیقات و ساخت قوی ترین ابر رایانه ها، حالا ان اس ای می تواند تقریباً هر رمزی را دور بزند
اینها مطالبی ست که به تازگی از اسناد لو رفته توسط ادوارد اسنودن به دست آمده و معنای آن یک چیز است: امنیت در فضای سایبر؟ زهی خیال باطل!

روزنامه های نیویورک تایمز ، گاردین و پروپابلیکا بر خلاف خواست دولت ایالات متحده به انتشار چند سند دیگر از اسناد اسنودن اقدام کرده و روش های فوق سری NSA را افشا کرده اند. مشخص شده این آژانس امنیتی هر ساله صدها میلیون دلار صرف کشف راه های دور زدن انواع نرم افزارها و کدگذاری ها می کند. این یعنی حتی (Secure Sockets Layer (SSL، شبکه خصوصی مجازی (VPN) و انواع خدمات کدگذاری تلفن های هوشمند تقریبا همگی به درجه «کشک» نایل می آیند.

کدگذاری با روش ها و البته خوارزمی های (به اشتباه الگوریتم) مختلف انجام می گیرد و NSA برای رهایی از دردسر کشف همه آنها، بیشتر سعی خود را معطوف گرفتن متنِ رمزها (حروف، اعداد و نشانه های به کار رفته در رمز) در لحظه تعیین رمز می کند. در واقع این سازمان در بیشتر مواقع اطلاعات را پیش از رمزگذاری شدن سرقت می کند. البته همزمان از تلاش برای یافتن راه های متنوع شکستن رمزها غافل نشده و از هیچ گونه سرمایه گذاری در این زمینه دریغ نمی ورزد.

اغلب روش های به دست آمده تحت تدابیر شدید امنیتی نگهداری می شوند؛ به هر حال وقتی کسی سالانه ۲۵۰ میلیون دلار فقط برای تعامل با شرکت های مختلف به منظور دور زدن انواع رمزگذاری ها کنار می گذارد، قاعدتاً نباید تمایل زیادی به اشتراک گذاری آنها داشته باشد.

ظاهراً رمزگذاری برای NSA از دهه ۷۰ میلادی گریبان گیر این سازمان شده. وقتی هم که خود را عاجز از حل مسئله دیده تصمیم به پاک کردن آن با جلوگیری از انتشار مقالات علمی درباره رمزگذاری گرفته است.

شاید همه این مطالب را در شایعات شنیده بودیم و به طور ضمنی از آنها اطلاع داشتیم ولی انتشار مستند این اسناد محرمانه باعث شد که با افزایش فشار افکار عمومی و بنیادهای مردم نهاد هرچند اندک ولی لااقل NSA خود را بی معارض نبیند و بی پروا به داده های شخصی ملت ها دست درازی نکند.

شما با بند آخر این متن موافقید؟ یا فکر می کنید این کار هیچ تاثیری در عملکرد آتی سازمان امنیت ملی آمریکا نخواهد داشت و فقط باعث می شود این سازمان به روش های پیچیده تر و البته با مخفی کاری بیشتر روی بیاورد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.