تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تبلیغات بازی های موبایل در نوتیفیکیشن فیسبوک

تبلیغات بازی های موبایل در نوتیفیکیشن فیسبوک


چند روز قبل از پیشنهادی به فیسبوک برای هدفمند سازی تبلیغاتش با خبر شدیم. اینکه فیسبوک با دریافت مبلغی مشخص به صورت ماهانه از نمایش تبلیغات به کاربر خودداری کند. البته مسلماً کاربرانی هم که به هر دلیلی تمایلی به پرداخت وجه ندارند می توانند به سیاق سابق از خدمات این شبکه اجتماعی استفاده کنند.

اما اگر با ذکاوت به این پیشنهاد نگاه کنیم به راحتی متوجه می شویم که اگر شرایط استفاده از فیسبوک به همین منوال پابرجا بماند نمی توان به موفقیت این طرح امیدی داشت. کاربر باید از انبوه تبلیغاتی که سرش ریخته می شود خسته شود و ناگزیر به پرداخت وجه مشخص شده تن در دهد.

همه اینها به یک طرف، حریم شخصی اعضای این شبکه عظیم رسانه ای هم طرف دیگر. حجم زیاد تبلیغات هدفمند که روز به روز مشتری نهایی خود را با دقت بیشتری می یابد نشان از استفاده گسترده از شخصی ترین جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط ما دارد. 

به تازگی فیسبوک طرحی را به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته که هدف آن نمایش تبلیغات بازی های موبایل در منوی نوتیفیکیشن یا آگاه سازی است؛ و البته در صورت موفقیت آمیز بودن آن باید انتظار عمومی شدنش را هم داشت. این تبلیغات در کنار باقی مواردی که در این منو نشان داده می شوند قرار می گیرد.

این پیشنهادها بر اساس نوع بازی هایی که در فیسبوک انجام می دهید انتخاب و به شما عرضه می شوند. پس اگر همیشه علاقه به انجام دادن نوع خاصی از بازی های موجود در فیسبوک دارید این تبلغات شامل بازی های مشابه آنها خواهد بود و اگر اهل بازی های فیسبوکی نیستید هم تبلیغاتی دریافت نمی کنید.

اما این شکل از تبلیغات واقعاً می تواند آزار دهنده باشد و کسانی که علی رغم علاقه به بازی های فیسبوکی تمایلی به دریافت تبلیغات در نوتیفیکیشن منوی خود ندارند را عاصی کند (رجوع به پاراگراف دوم)؛ و فیسبوک برای جلوگیری از این مسئله باید تنظیماتی برای غیر فعال کردن این گونه تبلیغات در نظر گیرد.

فیسبوک در این باره به پاسخی کوتاه بسنده کرده: «ما همیشه در حال آزمودن راه های جدید برای ترویج بازی هستیم» و «این بخشی از آزمایش عرضه موبایل است که برای توسعه دهندگان بازی انجام می دهیم.»

البته نمی توان انتظار بی جا داشت و باید پذیرفت که فیسبوک برای کسب درآمد از طریق تبلیغات راهکارهای مختلفی را بررسی کند. اما می توان انتظار داشت که این شرکت راه های کمتر آزارنده ای را اتخاذ کند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.