تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

اپلیکیشن اندرویدی، تروجانی در دل ویندوز؟

 

بدافزارهای هر سیستم عامل قاعدتاً در همان بستری که تولید شده اند آسیب رسان هستند. یعنی در سیستم های عامل دیگر (اگر ریشه یکسانی نداشته باشند) کاری از آنها بر نمی آید. این موضوع را حتماً اگر یکی از توزیع های لینوکس/گنو را در کنار سیستم عامل ویندوز نصب کرده باشید دریافته اید.
وقتی ویروسی به جان ویندوز همیشه در خطر شما می افتد، با چند ترفند ساده می توانید از طریق سیستم عامل لینوکس/گنو خود از شر آن خلاص شوید. پس یعنی یک نرم‌ افزار تحت ویندوز که آلوده به یک بدافزار است تنها در محیط ویندوز می‌تواند مخرب باشد.  اما این بدین معنی نیست که خطری از این طریق، دستگاه‌های شما را تهدید نمی کند. اخیراً محققان شرکت اِف-سکیور یک اپلیکیشن اندرویدی به نام USBCleaver پیدا کرده‌اند که بدافزاری را در خود جای داده است؛ و از قضا حوزه فعالیت این بدافزار ویندوز مایکروسافت است.
اغلب کاربران، بدون در نظر گرفتن مخاطرات احتمالی، بی احتیاط گوشی خود را به رایانه متصل می کنند. وقتی این اپلیکیشن برای نخستین بار اجرا می‌شود یک پرونده ZIP در حافظه اس.دی گوشی بارگذاری می کند. سپس در همان جا از حالت فشرده خارج می‌شود. در نخستین اتصال گوشی به رایانه ویندوزی این بدافزار یا در‌ واقع تروجان، رمزهای عبور مرورگر، وای-فای و شبکه شما را سرقت می کند.

هرچند این نخستین بار نیست که چنین بدافزاری گزارش می‌شود ولی این اپلیکیشن جدید با جزئیات بیشتری به سرقت اطلاعات قربانی خود می پردازد. بنابر توصیه اِف-سکیور، برای جلوگیری از حملات این چنینی، کافی است Autorun را در ویندوز غیر فعال کنید. و در انتها مثل همیشه هیچ چیز را دست کم نگیرید، چراکه نفوذگرها اغلب از مسیرهای متروکه وارد می شوند!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.