تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

هر سرخی که خون نیست!

سرخی که خون نیست


خوردن خون، چیزی نیست که کسی دلش بخواد تجربه اش کنه. ممکنه از دیدن خونی که ته نایلون یا بسته گوشت چندش‌تون بشه و بخواهید گوشت رو آب بگیرید.

بد نیست بدونید مایع قرمزی که ته ظرف گوشت، خصوصا گوشت گاو و گوساله می‌بینید، خون نیست. تو شیوه ضبحی که به ضبح اسلامی معروفه همه خون حیوون بعد از مرگ از بدنش خارج می‌شه و وقتی این گوشت آماده فروش می‌شه، حتی یه قطره خون تو رگ‌ها وجود نداره. چیزی که ته ظرف گوشت مونده، مخلوطی از آب پروتئینی به اسم میوگلوبینه.
 تا وقتی حیوون بی‌زبون زنده بوده، این پروتئین که از سلول‌های سرخ رنگ تشکیل شده مسئول نگهداری از اکسیژن برای مصرف ماهیچه‌ها بوده. درواقع اون ماده قرمز رنگ بانک اکسیژن بدن پستانداران هست. این ماده همون چیزیه که گوشت قرمز رو قرمز کرده، چون میوگلوبین تو بدن پستانداران خیلی زیاده، ولی تو بدن پرنده‌ها و آبزیان کمتره، برای همین هم گوشت اونا به گوشت سفید معروفه.
اینو گفتیم که بدونید، این مایع سرخ خون نیست و فقط یه ترکیب پروتینیه. البته به خاطر تماس زیاد این مایع با هوا و احتمال فساد فوری‌ش بهتون توصیه نمی‌کنیم که بخوریدش، فقط خواستیم خیال کسایی که وسواس دیدن خون دارن رو راحت کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.