تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

جایزه 50 هزار دلاری اینتل به مخترع 18 ساله یک باتری شگفت انگیز




مطلبامسال مسابقه بین المللی علوم و مهندسی اینتل سه برنده اصلی خود را مشخص کرده و در بین آنها یک مورد جالب وجود دارد. خانم ایشا کهاری برای اختراعش که یک اَبَر خازن با قابلیت شارژ در 20 تا 30 ثانیه است، مکان دوم و جایزه 50 هزار دلاری را که یک کمک هزینه تحصیلی است، دریافت کرده. او می خواهد با این کمک هزینه به تحصیل در دانشگاه هاروارد بپردازد و تحقیقاتش در این زمینه را ادامه دهد.



تکنولوژی ای که او اختراع کرده نه تنها می تواند برای استفاده در باتری های نسبتا کوچک تلفن های هوشمند استفاده شود بلکه حتی امکان استفاده در خودروهای الکتریکی آینده را نیز فراهم می کند.

خانم کهاری می گوید که گوگل با علاقمندی به این اختراع، تماس هایی را با او حاصل کرده ولی در حال حاضر تمایلی ندارد درباره جزئیات این تماس ها صحبت کند. تصور کنید که گوگل تلفن هوشمندی مجهز به یک باتری با قابلیت شارژ در 30 ثانیه ارائه کند. زلزله ای در این صنعت راه نخواهد افتاد؟ البته باید دید در صورت ارزشمند بودن این اختراع، چه مسابقه ای بر سر تصاحب آن به راه می افتد.

نام پروژه خانم کهاری "طراحی و تلفیق نانو میله های هیدروژنه شده پلی آنیلین تیتانیا برای اَبَر خازن های منعطف و با ظرفیت بالا" است و در سال جاری چندین و چند جایزه دیگر را نیز برای او به ارمغان آورده. او در حال حاضر دارد برای بهبود این تکنولوژی و ادامه تحقیقات آماده می شود و هنوز برنامه ای برای همکاری احتمالی با هیچ شرکتی اعلام نکرده.

از آنجایی که تکنولوژی اختراع شده توسط او در همین سطح نیز قادر به تحمل 10,000 چرخه شارژ است، غافلگیر کننده نخواهد بود اگر همچنان خبرهای او تونی-استارک-وار به گوش برسد و دنیای تکنولوژی به پای این خانم بیفتد. می دانید که باتری های رایج امروزی می توانند نهایتا تا 1,000 چرخه شارژ را بدون افت کیفیت، پشت سر بگذارند.

این باتری که تاکنون فقط برای تامین انرژی یک LED به کار رفته، قابل انعطاف نیز هست بنابراین می تواند در لباس ها یا برای ساخت نمایشگرها و گجت های منعطف نیز به کار رود. این تکنولوژی همچنین "حالت جامد" است یعنی که خطرات آلودگی محیطی کمتری نسبت به باتری هایی که دارای محتویات مایع هستند دارد و احتمال نشت به طبیعت وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.