تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

همت تایلندی‌ها پپسی را ناک اوت کرد +عکس

نوشابه ای با نشان تجاری بومی به رقیب سرسخت نامداران صنعت نوشابه سازی در تایلند تبدیل شده است.

اگر در بانکوک هوس نوشابه کنید، بسیار محتمل است که با نام ناشناخته ای با عنوان "اِست" مواجه شوید؛ نخستین نوشابه تولید تایلند که انقلابی در صنعت یک میلیارد و نیم میلیون دلاری نوشابه این کشور، بزرگترین بازار در جنوب شرق آسیا، به وجود آورده است.

ماجرا از این قرار است که تا پیش از ورود اِست، پپسی سلطان نوشابه های گازدار غیرالکلی در تایلند محسوب می شد و تایلند از معدود کشورهایی در جهان بود که در آن پپسی موفق به شکست دادن رقیب دیرینه خود کوکاکولا شده بود.


 همت تایلندی‌ها پپسی را ناک اوت کرد +عکس

اما مدیران پپسی اشتباهی محاسباتی مرتکب شدند و طبق رویه همه شرکتهای بزرگ غربی سیاستی خصمانه با هدف خرید شرکت تایلندی همکار پیش گرفتند که بسته بندی و توزیع محصولات پپسی در تایلند را برعهده داشت.

اما این ترفند به مذاق شرکت تایلندی خوش نیامد و با امضای قرارداد مشارکت با یک شرکت نوشابه سازی تایلندی، اِست متولد شد.

اکنون و تنها شش ماه پس از تولد اِست، کوکاکولا از رقابت نوشابه جدید با پپسی استفاده کرد و 50 درصد بازار را در اختیار گرفت. اِست دوم شد و پپسی به رتبه سوم سقوط کرد.

کارشناسان بر این باورند که با گسترش نشان بومی نوشابه تایلندی در منطقه چندان دور از انتظار نیست که غول های بین المللی صنعت نوشابه سازی مجبور شوند در سایر کشورها نیز با رقیب نوپای خود رقابت کنند و است با کمک مردم این کشور نمادی قدرتمند در برابر زیادی خواهی های غربی ها باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.