تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کشور مرفهی که نامش را نشنیده‌اید

سومین در سرعت اینترنت،چهارمین در امید به زندگی و بهشت فراری‌ها از مالیات


مجله مهر: در شاخص دانلود کشورهای مختلف آندورا با سرعت دانلود ۲۳/۳۸ مگابیت در ثانیه در رده سوم جهان قرار گرفته است؛فهرستی که در آن نام ایران در رده ۱۶۵به چشم می‌خورد ! آندورا که ساکنان آن می‌توانند از یکی از سریعترین سرویس‌های اینترنت جهان استفاده کنند کلاً حدود ۴۶۸ کیلومتر مربع وسعت دارد و جمعیت آن فقط حدود ۸۴ هزار نفر است. این کشور کوچک که کمتر نامش شنیده شده  درکوه‌های پیرنه بین دو کشور فرانسه و اسپانیا قرار گرفته و به لطف آب و هوای خوب و صنعت توریسم مردمش حسابی در رفاه و خوشی به سر می‌برند. ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی آندورا را گردشگری تشکیل می‌دهد. تنها دو درصد از زمین‌های این کشور کوهستانی قابل کشت است و به همین خاطر اقتصاد این کشور درآمد زیادی از غلات و سبزیجات کاشته شده به دست نمی‌آورد.   آندورا لاولا  پایتخت این کشور با قرار گرفتن در ارتفاع هزار و ۲۳ متری از سطح دریا مرتفع‌ترین پایتخت اروپا به حساب می‌آید. سالانه ۲/۱۰ میلیون گردشگر به این کشور کوچک می‌روند و حسابی در آنجا پول خرج می‌کنند. این کشور کوهستانی به ویژه برای ورز‌ش زمستانی موقعیت بسیار مناسبی دارد و خیلی‌ها در اروپا برای اسکی این کشور را انتخاب می‌کنند. 

  علاوه بر این آندورا به عنوان بهشت مالیات شناخته می‌شود و ساکنان آن از پایین بودن میزان مالیات لذت می‌برند. واحد پول این کشور یورو است اما عضو اتحادیه اروپا نیست و از سیاست‌های آن پیروی نمی‌کند. به همین خاطر خیلی از پولدارهای اروپا این کشور کوچک را برای زندگی انتخاب می‌کنند و یک بهشت واقعی برای کسانی است که دلخوشی از پرداخت مالیات ندارند. معافیت گمرگی اجناس مصرفی هم یکی از جاذبه‌های این کشور به حساب می‌آید! هوای خوب کوهستانی،رفاه و پول‌هایی که گردشگران به آندورا می‌روند باعث شده که امید به زندگی در این کشور ۸۲ سال باشد و در جدول شاخص امید به زندگی جهان این کشور در رده چهارم قرار بگیرد.

"

  کشوری بدون نیروی نظامی
حکومت آندورا میان رئیس‌جمهور فرانسه و اسقف اعظم ناحیه اورخل کشور اسپانیا مشترک است. نمایندگانی دائمی از سوی این دو مرجع، کشور را اداره می‌کنند. آندورا ارتش به معنای مرسوم کشورهای دیگر ندارد و دو کشور فرانسه و اسپانیا مسئولیت حفاظت از خاک این کشور را بر عهده دارند. زبان رسمی آندورا،کاتالان است اما مردم آن به زبان‌های اسپانیایی،پرتغالی و فرانسوی هم حرف می‌زنند. نخست وزیر آندورا رئیس دولت به حساب می‌آید و کارهای اجرایی کشور را مدیریت می‌کند. 
 
"
تا سال ۱۹۹۳ نظام سیاسی آندورا روشنی لازم و جدایی قوا را نداشت و تنها در این سال با اصلاحات صورت گرفته بود که آندورا توانست سرانجام عضو سازمان ملل و شورای اروپا شود. قانون‌گذاری بر عهده دولت و پارلمان است و دولت به تنهایی قوای اجرایی کشور را در دست دارد. پارلمان آندورا به نام شورای عمومی شناخته می‌شود و ۲۸ تا ۴۲ عضو دارد. اعضای آن ۴ سال یکبار انتخاب می‌شوند. در حال حاضر آنتونی مارتی،نخست وزیر آندورا است. در صورتی که رئیس دولت از عمل‌کرد پارلمان راضی نباشد می‌تواند از نمایندگان  رئیس جمهور فرانسه و اسقف اعظم اورخل بخواهد که پارلمان را منحل و انتخابات جدید برگزار کند. در مقابل هم با امضای یک پنجم نمایندگان استیضاح نخست وزیر صورت می‌گیرد و در صورت رأی اکثریت وی از پست خود برکنار می‌شود.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.