تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

گای کاواساکی به عنوان مشاور موتورولا به گوگل پیوست

اهداف کوتاه مدت گوگل برای بخش تلفن های هوشمند موتورولا واضح است: تمیز کردن مسیر سنگلاخ باند پرواز و تبدیل شدن به شرکتی برای آینده. اما وقتی صحبت از باند پرواز به میان می آید، گوگل هنوز با مجموعه ای از محصولات قبلی روبرو است که از موتورولا به ارث برده. در اصل گوگل با مصیبت محصولات تولید شده موتورولا در 18 ماه اخیر دست در گریبان است که عکس العمل بازار به معرفی هر یک، تنها خمیازه های کشدار بوده.

گوگل به نوعی نیاز دارد تا محصولات قبلی را الآن و در همین برهه از ریشه بخشکاند تا امکان تمرکز بر محصولات دوره جدید گوگل-موتورولا به وجود بیاید. حتی تلفن های جدید موتورولا که به زودی عرضه خواهند شد (ایکس فون شامل آنها نیست) هم بنا به گفته مدیر موتورولا آقای پیچت، با استانداردهای "نوآوری، تغییر چشم انداز و شگفت انگیز بودن" که مد نظر گوگل هستند سازگاری ندارند.

پر واضح است که گوگل نیاز دارد اثرات باقی مانده از سال های افول موتورولا، یعنی در اصل گذشته و حال این شرکت را محو کند و خونی تازه در رگ های نوآوری بازماندگان از این کشتی غرق شده جاری نماید و در اینجا است که... گای کاواساکی وارد می شود.

گای کاواساکی، سرمایه گذار بخش خصوصی، نویسنده، ناشر، و در قدیم از کارمندان، فداییان و مُبلغین اپل بوده اما هم اکنون، عاشق اندروید است. او که برای مدت ها وکیل مدافع اپل به حساب می آمد با اعلام علاقه اش به اندروید و خرید گلکسی نوت، خیلی ها را در کمپ اپل دوستان دو آتشه شوکه کرد. اکنون هواخواهی او برای اندروید حتی از آنچه در اوایل ابراز داشته بود هم عمیق تر شده.

کاواساکی چند روز قبل با ارسال یک توییت اعلام کرد که به عنوان مشاور موتورولا، به گوگل خواهد پیوست و بر روی "طراحی محصول، رابط کاربری، بازاریابی، و رسانه های اجتماعی" تمرکز خواهد کرد. او در فیسبوک نوشته:

«موتورولا مرا یاد اپل در سال 1998 می اندازد: یک پیشرو در صنعت خود، متمرکز بر روی مهندسی و مسلح به نوآوری. معتقدم که محصولات عالی می توانند همه چیز را دگرگون کنند. برای مثال، خلق سری آیمک G3 (همان آیمک هایی که در رنگ های مختلف عرضه شدند) یک نقطه عطف بزرگ برای اپل بود.»

حالا مدیر موتورولا آقای پیچت را در یک سو و ایده پرداز بزرگ گای کاواساکی را در سوی دیگر داریم. پر واضح است که از همکاری این دو می توان انتظار چه جور اتفاقاتی را داشت:

1. اولین چیز نیاز به خلوت کردن خط تولید از محصولات سرطانی دوره قبل است.
2. گام بعدی باید استخدام طراحان باهوش و ایده پردازانی مثل کاواساکی باشد که بتوانند برای برند موتورولا محصولات دگرگون کننده و جذاب بسازند. شاید اولین مورد از این دست، ایکس فون باشد. البته هیچ بعید نیست که در آینده شاهد یک نسل دیگر از محصولات خانواده RAZR  هم باشیم و سپس ایکس فون از راه برسد.

آیا گای کاواساکی و ایده های او خواهند توانست نفسی تازه در پیکر موتورولا بدمند؟ آیا موتورولا نیز به سان اپل دوران قدیم، خواهد توانست با حفظ ریشه های اصیل خود خیزشی بلند به سوی آینده داشته باشد؟ شما چه نظری دارید؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.