تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آمریکا بالاخره کوتاه آمد

باراک اوباما می گوید که این تصمیم برای تامین مصالحی از جمله تضمین امنیت آمریکا گرفته شده است.

جام سیاسی: کاخ سفید اعلام کرد باراک اوباما برای محافظت از غیرنظامیان اسرائیلی و تضمین امنیت آمریکا از مسلح کردن مخالفان رژیم سوریه خودداری می کند.

العربیه (alarabiya) با اعلام این خبر افزود: «جان کارنی، سخنگوی کاخ سفید تاکید کرد مشکل سوریه کمبود سلاح نیست. او به شکل ضمنی تایید کرد کشورهای همسایه سوریه اسلحه در اختیار مخالفان بشار اسد می گذارند.

کارنی افزود اولویت واشنگتن این است که اسلحه به دست کسانی که ممکن است "امنیت آمریکا، سوریه و اسرائیل" را تهدید کنند، نیفتد.»


مسلح کردن گروه های تروریستی همواره برای کاخ سفید مشکل ساز بوده است. در جریان مبارزه القاعده در افغانستان با شوروی سابق نیز آمریکایی ها از این گروه حمایت کردند که بعدها، هیلاری کلینتون مسلح کردن القاعده را "دردسرساز" توصیف کرده بود.

 


در ادامه این گزارش آمده است: «لئون پانتا روز پنجشنبه گذشته تاکید کرد تابستان گذشته طرحی به وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مورد مسلح کردن مخالفان ارائه کرده بود اما این طرح علی رغم موافقت سیا با مخالفت کاخ سفید روبه رو شد.
اظهارات پانتا خشم سناتورهایی را که خواستار مسلح کردن مخالفان اسد هستند، برانگیخته است.»


دولت اوباما پس از ماه ها ارسال اسلحه به سوریه، مدعی شده است که پشتیبانی خود از شورشیان را به کمکهای غیر کشنده محدود کرده است اما دولت های نیابتی در منطقه، عربستان سعودی و قطر، کماکان به ارسال اسلحه برای شورشیان ادامه می دهند.


پیشتر نیز مقامات آمریکایی حمایت خود را از طرح معاذ الخطیب، رهبر شورشیان سوری، برای مذاکره با دمشق اعلام کرده بودند که این رویکرد از سوی برخی ناظران سیاسی به عنوان نشانه ای از ناامیدی کاخ سفید نسبت به پیروزی تروریست ها در سوریه قلمداد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.