تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ارتباط برنامه هسته ای ایران و آزمایش اتمی کره شمالی فاش شد

ایران اورانیوم غنی شده دارد، شاید کره شمالی هم در آزمایش اتمی اش از اورانیوم غنی شده استفاده کرده باشد؛ پس ممکن است ایران و کره شمالی با هم مشارکت کنند!

جام سیاسی: در حالی که کره شمالی سومین آزمایش اتمی اش را دیروز انجام داده است، کارشناسی در گفت و گو با "بی بی سی فارسی" از غنی سازی ایران ابراز نگرانی کرد.

 

"مارک فیتز پاتریک" کارشناس مؤسسه بین المللی مطالعات استراتژیک درباره یکی از دلایل نگرانی ها از آزمایش اتمی کره شمالی گفت: «دلیل دیگری که نگرانی بیشتری از فعالیت امروز کره شمالی نسبت به قبل ایجاد کرده است، این است که آزمایش های قبلی با پلوتونیم انجام شده بود؛ اما حدس زده می شود که مواد انفجاری امروز از اورانیوم بسیار غنی شده، بوده است.»

 

غنی سازی

غنی سازی اورانیوم در ایران

 

وی سپس بدون این که مستندی ارائه کند و تنها برمبنای فرض و خیال گفت: «دوم این که کشورهای دیگری مثل ایران هستند که روی غنی سازی اورانیوم کار می کنند و گمان می رود که ایران و کره شمالی دانش تولید سلاح هسته ای با اورانیوم غنی شده را با هم به اشتراک بگذارند. این مسأله ای است که در آینده ممکن است خیلی ها را نگران کند.»

 

پاتریک

 

گوینده "بی بی سی" که گویا وی هم از سخنان "پاتریک" متعجب شده بود، از او پرسید: «با وجود این که کره شمالی اکنون سومین آزمایش اتمی اش را انجام داده؛ چرا فشار بین المللی روی این کشور نسبت به ایران بیشتر نیست؟»

"پاتریک" ضمن این که اذعان کرد ایران به دنبال بمب اتمی نیست؛ اما جواب قانع کننده ای به این پرسش نداد. وی گفت: «مورد کره شمالی در کارنامه پیمان منع گسترش سلاح هسته ای مورد ناموفقی بوده است. امیدواری این است که چون ایران هنوز به آن نقطه نرسیده است، بشود تهران را قانع کرد تا به سمت تولید سلاح هسته ای نرود.»

 

بمب هیروشیما

بمبی که آمریکا با آن 140000 نفر را در هیروشیما ذوب کرد

 

وی افزود: «خوشبختانه ایران هم می گوید که این قصد را ندارد. فتوایی هم در این زمینه صادر شده است؛ ولی برای کره شمالی فتوایی وجود نداشت و کاری نمی شد کرد[!] حداقل کاری که الان می شود کرد این است که می توان جلوی انتقال دانش ساخت و مواد هسته ای را از طریق تحریم و مسدود کردن حساب بانکی و منزوی کردن این کشور را گرفت.»

 

هیروشیما

هیروشیما

 

گفتنی است کشورهایی مانند هند و پاکستان آزمایشات اتمی انجام می دهند؛ اما هرگز تحریم نمی شوند، با کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی که بمب اتم دارند و حتی آمریکا از آن استفاده کرده است برخوردی نمی شود؛ اما بر ایرانی که خودشان هم اعتراف کرده اند دنبال ساخت بمب اتمی نیست، فشار می آورند و تحریم می کنند؛ چنان که این کارشناس نیز می گوید در کره شمالی[و البته دیگر کشورهای اتمی] فتوایی وجود نداشت و نمی شد کاری کرد؛ اما در ایران فتوا وجود دارد.

یعنی اعتراف می کنند با وجود این فتوا، ایران بمب اتمی نمی سازد؛ اما با وجود این تحریمش می کنیم!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.