تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

مدیرعامل اپل: نمایشگرهای OLED افتضاح هستند

آیفون 5

تیم کوک، مدیرعامل اپل، صراحتا گفته که نمی‌تواند به دقت نمایش رنگ‌ها در OLEDها اعتماد کند و به باور او نمایشگرهای رتینا تجربه ممتازی را ارائه می‌کنند. همانطور که می‌دانید تمام محصولات اپل مجهز به نمایشگرهای LCD هستند و آیپد و آیفون‌ها نیز از نمایشگر LCD IPS و بعضا با تراکم پیکسل بالا بهره می‌برند. حال مدیرعامل اپل اعلام نموده که بر خلاف سامسونگ, به نمایشگرهای OLED هیچ اعتقادی ندارد.

بدون شک مدیرعامل اپل، تیم کوک جزو طرفدارن نمایشگرهای OLED نیست! او در یک کنفرانس سرمایه گذاری که به میزبانی Goldman Sachs امروز در سان فرانسیسکو برگزار شد، دقت نمایش رنگ‌ها در نمایشگرهای OLED را افتضاح توصیف کرد:

اگر شما قصد دارید تا هر چیزی را بصورت آنلاین خریداری کنید و واقعا بخواهید بدانید که رنگ آن چیست، همانطور که همه مردم این کار را انجام می‌دهند و رنگ محصول را بررسی می‌کنند، قبل از اینکه بخواهید رنگ آن را در نمایشگر OLED مشاهده کنید، باید تجدید نظر کرده و دوباره فکر کنید.

او کیفیت نمایشگرهای رتینا اپل را که از نوع LCD هستند، ممتاز دانست و تصاویر نمایش داده شده در آنها را شفاف و زنده توصیف کرد.

همانطور که می‌دانید نمایشگرهای OLED بصورت گسترده توسط برخی از شرکت‌ها از جمله سامسونگ استفاده می‌شوند. سامسونگ تقریبا تمام تلفن‌های رده بالای خود از جمله گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 را با این نوع از نمایشگرها روانه بازار می‌کند.

تیم کوک در پاسخ به این سوال که آیا اپل قصد دارد آیفون با نمایشگر بزرگ‌تر تولید کند، جواب روشنی نداد ولی شرکت‌هایی که بر روی مشخصات فنی و سایز نمایشگر تمرکز کرده‌اند را سرزنش نمود و گفت شرکت‌ها زمانی به سمت تغییر مشخصات فنی و افزایش سایز نمایشگر حرکت می‌کنند که نمی‌توانند «یک تجربه بی‌نظیر را خلق کنند.»

او ادامه داد که به عنوان مثال کمپانی‌های مطرح بازار PC تنها برروی قیمت و مشخصات فنی تکیه کرده‌اند، کاری که اپل قصد ندارد وارد این نوع از رقابت‌ها شود. او گفت بسیاری از مصرف کنندگان نمی‌دانند و برایشان مهم نیست که پردازنده موبایل یا کامپیوتر شخصی‌شان چقدر سریع است و تنها تجربه کاربری برای آن‌ها اهمیت دارد.

او در نهایت این جمله را به زبان آورد:

ما به دنبال بهترین نمایشگر هستیم و من فکر می‌کنم آن را بدست آورده‌ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.