تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

پایان دوره عینک نزدیک است

پایان دوره عینک نزدیک است - کشف ژنهای نزدیک بینی


یک گروه بین المللی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه کینگ لندن 24 ژن جدید کشف کرده اند که در بروز نزدیک بینی دخالت دارند.


کنسرسیومی از محققان اروپایی، آسیایی، استرالیایی و آمریکایی ژنتیک و داده های خطای انکساری دید  45 هزار نفر را در 32 مطالعه مختلف تحلیل کرده و به 24 ژن دخیل در بروز این مشکل بینایی دست یافتند. عینک - ژن نزدیک بینی - Nature Genetics - ژنتیک - خطای انکساری - چشم - بیماریهای چشمی - مردمک


اگرچه نزدیک بینی در بین آسیایی ها رایج تر است اما این ژنها تفاوت چشمگیری را بین گروه های اروپایی و آسیایی نشان ندادند. این ژنهای جدید شامل ژنهایی هستند که در بافت سیگنال ده مغز و چشم ، ساختار چشم و رشد چشم نقش دارند.


این ژنها خطر ابتلا به نزدیک بینی را افزایش داده و افرادی که ژنهای پرخطر را در خود دارند 10 برابر بیش از دیگران در خطر ابتلا به این مشکل هستند.


پرفسور کریس هاموند از دانشگاه کینگ لندن گفت: می دانیم که نزدیک بینی در برخی از موارد ارثی است اما تا کنون در مورد عوامل ژنتیکی آن اطلاعات کمی داشتیم.

این مطالعه برای نخستین بار گروهی از ژنها را نشان می دهد که در بروز نزدیک بینی نقش دارند و دارندگان برخی از این ژنها 10 برابر بیشتر در خطر ابتلا به این بیماری هستند.


وی افزود: در حال حاضر نزدیک بینی را می توان با استفاده از عینک یا لنزهای تماسی درمان کرد اما اکنون با افزایش دانایی هایمان از عوامل ژنتیکی بروز این مشکل، می توانیم روش های دیگری را برای درمان و یا پیشگیری از پیشرفت این مشکل ارائه کنیم.


پژوهشگران این یافته را یک گام بسیار هیجان انگیز به جلو قلمداد می کنند که می تواند به ارائه درمانهای بهتر یا پیشگیری از بروز نزدیک بینی در آینده برای میلیونها انسان در سراسر جهان منجر شود.


در حال حاضر اقدامات برای کاهش روند پیشرفت نزدیک بینی بسیار محدود است. در حالی که یک دارو موسوم به آتروپین می تواند پیشرفت مشکل را کاهش دهد اما موجب اتساع مردمک شده و مشکلاتی را در زمینه حساسیت به نور و دشواری در مطالعه ایجاد می کند.


نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Genetics منتشر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.