تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آیا ما به گوشی منعطف یا منحنی شکل نیاز داریم؟

آیا ما به گوشی منعطف یا منحنی شکل نیاز داریم؟

ایده‌ی نمایشگرهای منعطف مدت‌هاست مطرح شده و برخی سازندگان گوشی مصرانه به دنبال راهی برای تولید انبوه چنین نمایشگرهایی هستند. شاید صفحه نمایش منعطف به تنهایی چندان مفید نباشد چرا که اجزای داخلی چنین گجتی نیز می‌بایست به صورت منعطف ساخته شوند. اما این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای تولید گوشی‌ها و گجت‌های منعطف، یکی از مراحل مهم کار، تولید صفحه نمایش منعطف است. در ادامه مطلب با ما همراه شوید تا علل علاقه‌ی عموم مردم به گوشی‌های منعطف را موشکافی کنیم.

منتقدین و عموم مردم در مورد گوشی‌های انعطاف‌پذیر نظرات مختلفی دارند. جسیکا دالکورت هم یکی از نویسندگانی است که در این زمینه بررسی‌های زیادی انجام داده و نظرات جالبی دارد. او در مجموعه مقالاتی که در مورد جنبه‌های مختلف تحقیق و توسعه در عرصه‌ی گوشی‌ها منتشر کرده، مسأله‌ی تولید گوشی‌های دارای صفحه نمایش منعطف را به صورت گسترده و عمیق گسترده بررسی می‌کند. شاید روزی به جایی برسیم که گوشی‌ها با وزش باد خم و راست شوند!

در ابتدا یک مسأله‌ی مهم را یادآوری می‌کنیم. عموم مردم تصور می‌کنند که اگر یک گوشی از شیشه‌ای منعطف ساخته شود، نمی‌شکند. این تصور کاملاً اشتباه است. شاید شیشه‌ای خم و راست شود اما در عین حال می‌توان آن را شکست. برخی صفحات پلاستیکی منعطف هستند اما در برابر خش نسبت به آنچه امروز متداول است، حساس‌تر می‌باشند و فعلاً فاصله‌ی زیادی تا عمومی شدن دارند. بنابراین در شرایط فعلی نمی‌توان انعطاف صفحه نمایش را دلیلی بر نشکن بودن آن قلمداد کرد.

جسیکا دالکورت مباحثی که پیرامون باتری منعطف مطرح شده را هم بیان می‌کند و در مورد بدنه‌ی منعطف نیز سوالاتی می‌پرسد. شاید یک گوشی منعطف که به راحتی شکل می‌گیرد، با قرار گرفتن در موقعیت‌های بد به کلی شکل خود را از دست بدهد!

جالب‌ترین نکته‌ای که جسیکا دالکورت مطرح کرده این است که طبق اظهارات یکی از منابع وی، مدیر کمپانی تولیدکننده‌ی شیشه‌های مقاوم گوریلا گلس علت ادامه‌ی کار روی گوشی‌های منعطف را در تردید سازندگان گوشی می‌بیند. در واقع سازندگان گوشی هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌اند که در آینده قرار است چه نوع گوشی‌هایی تولید کنند. احتمالاً کاربرد و هزینه‌ی چنین محصولاتی فعلاً شک‌برانگیز است.

بله، ما هم گاهی از خود می‌پرسیم که چرا یک گوشی منعطف برایمان جالب است و اصلاً چه کاربردی برایمان دارد؟ شاید تنها علت علاقه‌ی ما به گوشی‌های منعطف، تازگی آن است. همان‌طور که شیشه‌های منحنی شکل و کم کاربرد ساختمان‌ها برایمان جالب است و دلیل این علاقه، بیشتر تازگی آن است و نه کاربرد آن.

جنبه‌ی مخالف این قضیه را هم باید در نظر گرفت. به کتاب و دفترهای کاغذی گذشته فکر کنید، شاید یک گوش منعطف ما را به گذشته‌ها ببرد و حس خوبی که هنگام استفاده از دفتر و کتاب‌های کاغذی داشتیم را دوباره تجربه کنیم. بنابراین از هر پیشرفتی که در زمینه‌ی صفحه نمایش منعطف و یا گوشی‌های منعطف حاصل شود، استقبال می‌کنیم.

در پایان نتیجه‌گیری ما این است که علت علاقه‌ی عموم مردم به گوشی‌های منعطف ممکن است خاطرات دنیای کاغذی گذشته باشد و یا در مقابل تنها تازگی آن است که توجه مردم را جلب کرده، ولی علت هر چه که باشد فعلاً اهمیت زیادی ندارد. بعد از عرضه شدن گوشی‌های منعطف، کاربران بر اساس کاربرد و قیمت احتمالاً بالاتر آن تصمیم می‌گیرند که تکنولوژی جدید خوب است یا باید کنار گذاشته شود.

اما نظر شما چیست؟ به نظر شما کاربردهای احتمالی، مزایا و معایب گوشی و تبلت منعطف چیست؟ آیا انقلابی در صنعت گوشی و تبلت ایجاد می‌کنند یا سریعاً کنار گذاشته می‌شوند؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.