تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

این چنگال هوشمند عادت‌های بد غذا خوردن را به شما گوشزد می‌کند

این چنگال هوشمند عادت‌های بد غذا خوردن را به شما گوشزد می‌کند

امسال هم مثل سال‌های گذشته نمایشگاه CES میزبان گجت‌های عجیب و غریب مختلفی است. یکی از عجیب‌ترین گجت‌های رونمایی شده هنگام غذا خوردن کاربرد دارد. چنگال HAPIfork برای تنظیم سرعت غذا خوردن به کار می‌رود، موضوعی که برای حفظ سلامت بسیار مهم است. در ادامه به نحوه‌ی کار این چنگال عجیب می‌پردازیم.

هپی‌فرک چنگالی هوشمندی است که یک حسگر خازنی و بلوتوث در خود جای داده است. یک موتور لرزشی نیز درون آن قرار گرفته که نقش هشداردهنده را برای شما بازی می‌کند. نحوه‌ی کار چنگال بدین صورت است که اگر سرعت غذا خوردن شما زیاد باشد، حسگر متوجه می‌شود که برخورد چنگال با دهان شما سریع است و لذا موتور شروع به کار می‌کند و چنگال می‌لرزد. گویی که کارشناس بهداشت کنارتان نشسته و چنگال را می‌لرزاند تا سرعت غذا خوردنتان را کاهش دهید.

folk smart

کمپانی فرانسوی هپی‌لبس با طراحی این چنگال قصد برطرف کردن یکی از عوامل چاقی یعنی غذاخوردن با سرعت زیاد را داشته است. در واقع اگر غذا را با آرامش بخورید و لقمه‌ها را درست بجوید، هضم آن به درستی صورت می‌گیرد و حتی ممکن است اضافه وزن شما نیز برطرف شود.

اما ابتکار سازنده بیشتر از چیزیست که توضیح دادیم. هپی‌لبس یک نرم‌افزار مخصوص گوشی نیز طراحی کرده تا علاوه بر بررسی سرعت برداشتن لقمه، زمان شروع غذا و مدت زمانی که چنگال بین بشقاب و دهان شما در حرکت است را دنبال می‌کند.

این اولین باری است که نسخه‌ی نهایی چنگال هپی‌فرک رونمایی می‌شود و در بررسی‌ها نیز عملکرد خوبی از خود نشان داده است. البته برای غذا خوردن از آن استفاده نشده است اما لمس انگشتان نیز باعث شروع فعالیت چنگال می‌شود و صحت عملکرد آن را مشخص می‌کند.

هپی‌لبس قول داده که این چنگال را به زودی با قیمت 99 دلار روانه‌ی بازار کند. نسخه‌ی دارای USB که برای اتصال به کامپیوتر در نظر گرفته شده را در سه ماهه‌ی دوم سال خواهیم دید اما اگر نسخه‌ی بلوتوث را برای کار با گوشی در نظر بگیرید، باید تا سه ماهه‌ی سوم سال جاری صبر کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر

اینا با کلاسن نمیدونن ما تلیتو با دست میخوریم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.