زمانی که حرف از پیکاپ و پیکاپ سواری زده میشود نباید به راحتی از چند نام گذشت. سری محبوب داکوتا از کمپانی دوج، پیکاپهای دو کابین GMC و مهمتر از همه سری F از کمپانی فورد است . F-650 در حالت عادی از سامانه همه چرخهای متحرک یا AWD برای حرکت استفاده میکند ولی در شرایط سخت و ناهموار سیستم کنترل الکترونیک ECU انتقال قدرت را به صورت چرخهای عقب متحرک RWD تبدیل میکند. هر آنچه را از قدرت میتوان تعریف کرد باید در موتور این خودرو جستوجو کرد. بعد از موفقیت نسل قبلی این پیکاپ، کمپانی فورد مدل جدید را با دو حالت 7/6 و 2/7 لیتری و همچنین هشت نوع قدرت راهی بازار کرد. اما فورد موردنظر با موتور 2/6 لیتری است که میتواند به قدرت وحشتناک 300 اسببخاری برسد. این پیکاپ در حالی به آن قدرت میرسد که حداکثر موتورش به 2400 دور در دقیقه رسیده باشد. ملاحظه میشود که قدرت بینظیر این هیولا در چه دور موتور کمی تولید میشود. گشتاور F-650 هم 800 پوند بر فوت است و زمانی به این گشتاور میرسد که دور موتورش فقط و فقط 1440 دور در دقیقه باشد. با توجه به چنین قلب تپنده غولآسایی سیلندرهایی به قطر 9/109 میلیمتر هم نباید خیلی عجیب باشد. در مورد سیستم سوخترسانی هم باید گفت که روی هر سیلندر برخلاف تصور سه سوپاپ قرار دارد پس به ناچار فرآیند تنظیم سوپاپ ها باید از طریق سیستم OHV انجام شود.
داخل کابین این خودرو همانند اتاقهای کامیونهای ولوو و اسکانیا دارای آپشنها و امکانات بینظیری است. از موقعیتیابهای ماهوارهای و سیستم صوتی 16 اسپیکره گرفته تا تهویه مطبوع پرقدرت حتی پخش DVD به صورت بیسیم مملو شده است. تمام این امکانات نیازمند یک منبع الکتریکی قدرتمند هستند و این نیاز هم توسط دو باتری خشک قدرتمند 12 ولتی که میتوانند 1950 وات نیرو یا به عبارتی 130 آمپر جریان تولید کنند، تامین میشوند از لحاظ ظاهری هم میتوان گفت این فورد بیشتر به باربرهای معدن شبیه است تا به یک پیکاپ!