تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

مراقب دامنه‌های جعلی هم نام با ضدبدافزارها باشید

مراقب دامنه‌های جعلی هم نام با ضدبدافزارها باشید
در همین راستا شرکت امنیتی High-Tech Bridge دست به کار شد و946 دامنه‌ای که مشابه با نام‌ ضدبدافزارهای مشهور مانند Symantec، Kaspersky، McAfee، Avast، Bitdefender، Avira، Norton، F-Secure، G Data و Panda ایجاد شده‌اند را مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال این پژوهش‌گران دامنه‌هایی مانند «kasperski.com»، «symanrec.com» و «mcaffee.com» را هدف قرار دادند و 385 دامنه را شناسایی کردند که از این تعداد 164 مورد توسط اشخاص خراب‌کار برای فریب کاربران طراحی شده بود و آن‌ها را به وب‌گاه‌های فیشینگ، وب‌گاه‌های تبلیغاتی و وب‌گاه‌های ارائه‌دهنده‌ی محصولات و سرویس‌های تقلبی هدایت می‌کرد.

البته شرکت‌های ضدبدافزاری برای پیشگیری از اقدامات مخرب بیشترِ متخلفین 107 مورد از این دامنه‌های شناسایی شده توسط High-Tech را ثبت کرده بودند تا از سوء‌استفاده‌های احتمالی پیشگیری نمایند. جالب است بدانید در این میان دلالان نیز73 مورد از این دامنه‌ها را خریداری کرده بودند با این امید که شرکت‌های ضدبدافزاری این نام‌های دامنه را از آن‌ها خریداری نمایند.

 البته در این میان41 دامنه نیز وجود داشت که توسط شرکت‌های معتبر و قانونی ثبت شده بود که با شرکت‌های ضدبدافزاری تشابه اسمی داشتند.

بیشتر این دامنه‌های تقلبی نام سیمنتک (35 مورد)، نورتون (29 مورد)، آواست (25 مورد)، بیت‌دیفندر (22 مورد) و اویرا (19 مورد) را هدف قرار داده بودند.

اکثر این وب‌گاه‌ها با محتوای جعلی نیز در آمریکا (75 عدد)، استرالیا (24 عدد)، سوئیس (19 عدد)، آلمان 16 عدد) و انگلستان (8 عدد) میزبانی می‌شدند.

به گفته‌ی مدیر این مرکز تحقیقاتی این پژوهش نشان می‌دهد که مجرمان سایبری از هر فرصتی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

منبع:وبگاه فناوری اطلاعات سازمان انرژی اتمی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.