درآمد
حدود یک میلیارد تومان از تبلیغات فقط تلویزیونی، که چندان از نظر
کارشناسان مفید نیستند، سبب شده تا صداوسیما چندان به هشدارهای متخصصان
درباره تبلیغات مضر توجه نکند.
به گزارش نامه، هرچند که اصل یکصد و هفتاد و پنجم قانون
اساسی می گوید که در رسانه های گروهی ( رادیو و تلویزیون ) آزادی
انتشارات و تبلیغات طبق موازین اسلامی باید تأمین شود، اما قرار هم
بر تبلیغاتی که مضر برای جامعه باشد هم نیست.
سالهاست که صداوسیما
با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می کند مواجه
است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش
سیما از با روزی ۲ میلیارد تومان خداحافظی کند.
در آخرین این
انتقادها، دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه ای
که معاون اول رئیس جمهوری حضور داشت گفت: تقاضا داریم در نهادهای فعال و در
راس آنها صدا و سیما، "سلامت" را یاری کنید. وقتی کودکان به مصرف مواد
غذایی پرنمک تشویق میشوند و به این مواد غذایی عادت میکنند، چگونه
میتوان این موضوع را اصلاح کرد.
وزیر بهداشت با انتقاد از تبلیغ مواد غذایی پرنمک و همچنین مواد غذایی که از سلامت کافی برخوردار نیستند، افزود: همین مواد غذایی پرنمک، یکی از عوامل فشارخون زودرس در افراد است. اگر این اقدامات در صدا و سیما کنترل نشود، مسائل خاص خود را در سبک زندگی افراد جامعه به دنبال خواهد داشت.