تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

برترین آنتی ویروس های ۲۰۱۶

برترین آنتی ویروس های ۲۰۱۶

برترین آنتی ویروس های ۲۰۱۶

خیلی از کاربران سیستم های خانگی بر این اعتقادند که نیاز به آنتی ویروس ندارند. استدلال آنها این است که «ما نه اطلاعات خاصی را در سیستم خود نگهداری می کنیم و نه اینکه اصولاً شخص مهمی! هستیم که مورد هدف هکرها و بدافزارهای مسموم قرار گیریم.» غافل از اینکه اصولاً عملکرد ویروس ها و تروجان ها فله ای بوده و ممکن است هر کامپیوتری را که به دنیای اینترنت متصل است را مورد هدف قرار دهد. چنین اعتقاداتی میان کاربران  اندروید و مک نیز وجود دارد. اکثر کاربران اندروید و مک بر این اعتقادند که بدافزارها برای حمله به ویندوز ساخته و پرداخته می شوند و احتمال کمی وجود دارد تا سیستم غیر ویندوزی آنها مورد هدف قرار گیرد. این تصور اگرچه سابق بر این درست بوده اما با افزایش کاربران دیگر سیستم عامل ها (بویژه اندروید)، چنین تصوراتی خارج از منطق به نظر می رسد.

برخی از آنتی ویروس ها رایگان و برخی دیگر پولی هستند اما مطمئن باشید که هیچگاه یک محصول رایگان نمی تواند در حد یک نرم افزار پولی خدمات امنیتی ارائه کند. در واقع زمانی که شما نرم افزارهای رایگان را دانلود می کنید، ارائه دهنده قوانینی را به شما نشان می دهد که بر اساس آن هرگونه تعهد به آپدیت و یا پاسخگویی در برابر رخنه به سیستمتان را از خود سلب می کند و مسئولیت کامل آن را بر عهده شما می گذارد.

به عنوان یک ایرانی! اگر از آن دسته افرادی هستید که به هیچ وجه حاضر به پرداخت سالانه ۱۰ تا ۳۰ دلار برای امنیت اطلاعاتتان نیستید پس قطعا در آن دسته از استفاده کنندگان غیر قانونی محصولات ویروس یابی قرار دارید. یکی از بدی های بزرگ نسخه های کرک شده این است که ویروس یاب دستکاری می شود و این خود، ممکن است باعث کاهش امنیت گردد.  سخت بودن عملیات کرک کردن و یا پیدا کردن سریال نامبرها که پس از مدتی از کار می افتند، باعث می شود پس از مدت کوتاهی از جستجو برای سریال نامبر و یا اصلاح کرک از کار افتاده خسته شده و لقای آپدیت آنتی ویروس را به عطایش ببخشید!

آنتی ویروس های هر شرکت، در انواع مختلف و با قیمت های متفاوتی عرضه می شوند. به نسبت امکانات اضافی همچون: محافظت کودکان و یا پشتیبان گیری ابری، قیمت ها را بالا و پایین می برد اما باید بدانید تمام انواع مختلف انتی ویروس های یک شرکت از یک موتور ویروس کشی استفاده می کنند که باعث می شود تمام آنها عملکردی مشابه در برابر بدافزارها داشته باشند. پس در هنگام خرید دقت داشته باشید که الزاماً شما به عنوان یک کاربر عادی (یا پیشرفته) باید نشخه متناسب با خود را سفارش دهید. یک کاربر عادی و خانگی نیازی به بسته های پیشرفته و یا حتی متوسط ندارد و با یک موتور ویروس کشی پایه ای، می تواند دیوار حفاظتی مناسبی را دورتا دور اطلاعات خود ایجاد کند.

در ادامه مطلب، سعی کردیم تا برترین آنتی ویروس ها را، در دسته های ویندوز، مک، اندروید و… در دو بخش رایگان و پولی معرفی کنیم. پیشنهاد می کنیم متناسب با نیازِ خود به دنبال یکی از این آنتی ویروس ها باشید. دقت داشته باشید که در تست های بین المللی انجام شده، عملکرد آنتی ویروس، تاثیر آن بر سرعت و عملکرد سیستم ، در کنار قیمت محصول فاکتورهای اصلی امتیازدهی بوده اند.

bitdefinder1

۱-بهترین آنتی ویروس پایه (سطح اول)

همانطور که گفته شد اگر کاربر عادی هستید خودتان را با انواع مختلف آنتی ویروس گیج نکنید چرا که با توجه به سطحِ شما، همین آنتی ویروس پایه ای شما را کفایت می کند و نیازی به امکانات اضافی نیست. و همانطور که پیشتر گفتیم تمام این آنتی ویروس ها از یک دیتابیس استفاده می کنند اما ممکن است که امکانات اضافی همچون اسکن ایمیل ها، بهبود عملکرد سیستمی، پاک کردن فایل های اضافه و … را نیز شامل شوند. قیمت این دسته از آنتی ویروس ها تا ۶۰ دلار نیز ممکن است بالا رود. Bitdefender Antivirus Plus 2016 را می توان به عنوان بهترین گزینه پیش رو در حفاظت سیستمی بیسیک (پایه ای) دانست. شاید بپرسید چرا؟!

آنتی ویروس بیت دفندر یکی از کامل ترین و بهترین دیتابیس ها را در مقابله با بدافزارها آرایش داده. اما علاوه بر این، ویژگی های اضافی که در این آنتی ویروس وجود دارد، لقب بهترین را برای بیت دفندر توجیه می کند. ویژگی هایی چون مدیریت پسوردها، مرورگر ایمن، مقابله با باج افزارها و بهینه سازی عملکرد سیستمی، بسته به شرایط استفاده (مثلا اینکه باری می کنید و یا فیلم تماشا می کنید) از جمله مواردی هستند که در این آنتی ویروس قدرتمند جا داده شده اند. پس اگر کاربری عادی هستید و می خواهید با قیمت مناسب امکانات اضافه تر بیشتری دریافت کنید بیت دفندر بهترین گزینه پیش روی شماست.

bitdefinder2

۲- بهترین اینترنت سکیوریتی (سطح متوسط)

قیمت این دسته محصولات نیز ممکن است تا ۸۰ دلار باشد. در کل محصولات اینترنت سکیوریتی از همان موتور آنتی ویروس عادی بهره می برند اما از امکانات دیگری همچون کنترل والدین و دیوار آتشین دو طرفه ( ورود و خروج داده ها) و … برخوردارند. در این سطح، Bitdefender Internet Security با توجه به قیمت بسیار مناسب و موتور بسیار پرقدرت و همینطور داشتن امکانات اضافی همچون: مدیریت رمز عبور، فایل شلدر (حذف دائمی اطلاعات که باعث بازگشت ناپذیر شدن اطلاعات بعد از ریکاوری می شود)، مقابله با باج افزارها، بهینه سازی عملکرد سیستم، قایلت اتصال ابری و تکنولوژی ماشینِ یادگیر یکی از گزینه های ایده آل محافظتی محسوب می شود. این دسته بیشتر برای کاربران خانگی حساس و یا شرکت های کوچک که دارای حجم عملیاتی و مالی قابل توجه هستند مناسب می باشد.

Kaspersky Total Security

۳- امنیت کامل با مجموعه های پرمیموم (سطح پیشرفته)

اگر برعکسِ ما! از جمله کاربران مهمِ دنیای اینترنت می باشید و یا اینکه سازمان و گروهی را مدیریت می کنید باید بدنبال چیزی بزرگتر و بهتر برای تامین امنیت اطلاعات خود باشید. Kaspersky Total Security یکی از مجموعه های پرقدرت در تامین امنیت در مقابل بدافزارها و دیواری آتشین در برابر ورود و خروج اطلاعات مشکوک است. ما ۶ آنتی ویروس مختلف را تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که کسپراسکی با کمترین مزاحمت، به دنبال ویروس ها گشته و آنها را حذف می کند. سرعت انجام کار و تاثیر آن بر روی عملکرد سیستم نیز در این تست مورد اهمیت کارشناسان ما بوده. یکی از دوست داشتنی ترین بخش های کسپر اسکی داشتن قابلیت مرورگری ایمن (secure browser) است که می تواند در تامین امنیت کامل در هنگام پرداخت های اینترنتی اطلاعات کارت اعتباری و پرداخت را از هکرها مخفی نگاه دارد. فایل شلدر، پشتیبان گیری از ویندوز نیز دو قابلیت مهم در Kaspersky به حساب می آیند. جالب است بدانید این مجموعه امنیتی شرکت روسی، وب کم شما را زیر نظر می گیرد تا هکرها با روشن کردن آن اقدام به جاسوسی در زندگی و یا کسب و کار شما نکنند. از ویژگی های این بسته پرقدرت می توان به مهمترین آنها به شرح زیر اشاره کرد:

  • ضد تروجان و دیوار آتشین پرقدرت
  • مرورگری ایمن و خصوصی (در این حالت هیچ ردپایی از کارهایی که انجام داده اید باقی نمی ماند)
  • حالت ایمن کودکان (در این حالت می توانید کودکان را از دسترسی به سایت های پورنوگراف محور و یا … دور نگاه دارید.)
  • امنیت شبکه (برای کافی نت ها و سازمان ها بسیار مهم است)
  • ضد اسپم، ضد حمله، ضد پیشینگ، ضد بنر های تبلیغاتی
  • محافظت ار وب کم
  • بک آپ آنلاین و رمزگذاری اطلاعات
  • مدیریت پسوردها
  • پاکسازی همیشه فایلها با قابلیت عدم بازیابی
  • بهبود عملکرد سیستم
  • حالت گیم و بازی و…

avira

۴- بهترین آنتی ویروس رایگان

اگر می خواهید حداقل امنیت ممکنه را بدون هیچگونه هزینه ای تامین کنید باید به فکرِ داخل کردن آنتی ویروس های رایگان به بازی باشید. بدون هیچ شک و تردیدی در عرصه پرطرفدارِ رایگان! اویرا یکی از بهترین گزینه های پیش روست. این شرکت در چهار پلت فرم ویندزوز، مک، اندروید و iOS آنتی ویروس رایگان و البته پولی ارائه می کند. باید بدانید آنتی ویروس های رایگان معمولاً بصورت دستی برای ویروس یابی و … دستور می پذیرند و به طور خودکار از امنیت شما محافظت نمی کنند و هیچگونه سد ایمنی را در برابر بدافزارها و وب سایتهای مخرب ایجاد نمی کنند. ویندوز در بطنِ خود، دیوار آتشین و آنتی ویروس رایگان به همراه دارد اما نمی توان به آنها اکتفا کرد لذا بهتر است یک آنتی ویروس حرفه ای تر همچون اویرا آن را همراهی کند.

آنتی ویروس رایگان اویرا قطعاً همچون نسخه های پولی عمل نمی کند اما می تواند به آنها نزدیک باشد و امنیت اطلاعاتتان را تا حدود زیادی تامین کند. این آنتی ویروس رایگان قابلیت اسکن آنتی ویروس، حالت کودکان و تنظیم زمان بندی برای اسکن را دارا می باشد. این شرکت مدعی است که بهترین آنتی ویروس رایگان جهان را ارائه می کند که البته بی راه هم نمی گوید! در سایت این شرکت عددی بصورت افزایشی حاکی از نصب انواع آویرا تا ۴۸۰ میلیون دستگاه می باشد که در هر دقیقه حداقل ۱۰ سیستم دیگر به آن اضافه می شود. اویرا ادعا می کند که حتی آنتی ویروس رایگان آن از خیلی از نمونه های پولی هم بهتر است.

اگر مک، سیستم عامل اصلی کامپیوتر رومیزیتان است پس باز هم به شما توصیه می کنیم از  اویرا استفاده کنید. آنچه که آمارها بازگو می کنند نشان می دهد که سیستم های مکینتاشِ اپل نیز روز به روز بیشتر در معرض حمله انواع بد افزارها قرار می گیرند. اما از آنجا که این بد افزارها خیلی زیاد نیستند (چون کاربران مکینتاش به نسبت ویندوز بسیار کمتر می باشند، لذا نه هکرها! ونه سازندگان آنتی ویروس تمایلی برای ورود به عرصه مک ندارند)

در حوزه ی موبایلی نیز اویرا برای اندروید و iOS آنتی ویروس های جداگانه ای، بصورت رایگان معرفی کرده که برای دانلود می توانید به سایت این شرکت مراجعه کنید. هر چند که توصیه ما برای اندروید Avast Mobile Security می باشد.

یکی از بدی های آنتی ویروس های اویرا کندی و حجم بالای مصرفی در هنگام اسکن است. به اصطلاح به این نوع انتی ویروس ها، آنتی ویروس های سنگین می گویند چرا که نه تنها سیستم را کند می کنند بلکه پروسه اسکن آنها نیز به نسبت سایر آنتی ویروس ها بیشتر است اما بهتر است بدون اینکه تعداد دندان های اسب پیشکشی را بشمریم اقدام به نصب اویرا کنیم!

avast

۵- بهترین آنتی ویروس اندرویدی

هر دستگاه اندرویدی، از جمله گوشی های هوشمند، تبلت و یا تلوزیونهای اندرویدی  نیاز به آنتی ویروس دارند. این آنتی ویروس ها معمولاً تمام امکانات محافظتی و همینطور ویژگی هایِ ضد سرقت را دارند. اگر از نسخه های روت شده استفاده می کنید پس بهتر است بفکر یک آنتی ویروس قوی  مثل Avast Mobile Security باشید. این آنتی ویروس در کنار فایروال پرقدرتش، می تواند حداکثر امنیت لازم را برای شما فراهم آورد. این اپ کاملا رایگان و از گوگل پلی قابل دانلود است.

بخش ضد تروجان avast تقریبا کامل است اما با پرداخت ۱۵ دلار سالانه می توانید برخی امکانات جانبی را به آن اضافه کنید. رمزگذاری اپ ها، قابلیت ضد دزد، بهبود عملکرد باتری و سیستم و پاک کردن فایلهای زائد و… از جمله ویژگی های دیگر اَوست  است. همچنین با ۲۰ دلار می توان قابلیت «خط امن» را خریداری کرد که با رمزگذاری تماس ها، امکان شنود خط را ناممکن می کند.

سعی خواهیم کرد تا در آینده بهترین اپ های ضد تروجان را برای گوشی های هوشمند، در دو بخش iOS و اندروید معرفی کنیم.

با توجه به تعداد زیاد آنتی ویروس ها، ممکن است که شما انتخاب های دیگری داشته باشید. حتی ممکن است بعنوان یک مهندس نرم افزار و متخصص، تمام آنتی ویروس های مهم را نصب کرده باشید و به نتایجی غیر از نتایج این مقاله رسیده باشید لذا شایسته است تا با بیان نظرات و دلایل خود، در تکمیل این مقاله ما را یاری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.