تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

متوقف کردن باج‌افزار WannaCry

متوقف کردن باج‌افزار WannaCry

یک کارشناس امنیت سایبری در انگلیس توانسته به دکمه توقف اضطراری این باج‌افزار دست پیدا کند و آن را متوقف کند.

 

به گزارش تکنــــــــــــــــازدانلود؛ در پی گسترش حملات باج‌افزار WannaCry که بیش از 99 کشور در دنیا از آن آسیب دیدند؛ یک کارشناس امنیت سایبری در اقدامی ناگهانی توانست جلوی این باج‌افزار را بگیرد و آن را متوقف کند.

به گفته این کارشناس انگلیسی، این فرد توانسته در اقدامی ناگهانی به دکمه توقف اضطراری این باج‌افزار دست یابد و آن را متوقف کند.

قضیه ازاین‌قرار بوده که این کارشناس پس از آلوده شدن به این باج‌افزار اقدام به بررسی آن کرده و متوجه این موضوع شده است که این باج‌افزار تلاش می‌کند تا اطلاعاتی را برای یک وب‌سایت ارسال کند.
پس از بررسی این وب‌سایت معلوم می‌شود که اصلاً هم‌چین صفحه وب‌سایتی به ثبت نرسیده است. این کارشناس صفحه مذکور را با هزینه اندکی (10 دلار) به ثبت می‌رساند.
این امر موجب شد تا این باج‌افزار بتواند اطلاعاتی را که قصد منتقل کردنشان را داشته ارسال کند و این کارشناس از طریق اطلاعات ارسال‌شده توانست به دکمه توقف اضطراری این بدافزار دست یابد.
تا این لحظه با این روش توانسته‌اند 500 سیستم آلوده به باج‌افزار واناکرای را بدون پرداخت هیچ باجی نجات دهند.


این باج‌افزار را از طریق ابزارهای جاسوسی سازمان اطلاعات آمریکا (NSA) که توسط گروه هکری شدوبروکرز (Shadow Brokers) منتشرشده بود، طراحی کرده‌اند. نکته قابل‌توجه اینجاست که در نظر داشته باشید که اگر این باج‌افزار یک نرم‌افزار شنود یا یک نرم‌افزار جاسوسی بود، با این سرعت انتشار مطمئناً ظرف اندک زمانی کل دنیا را فرامی‌گرفت.
حال این سؤالات در ذهن‌ها مطرح می‌شود، که سازمان اطلاعات آمریکا چرا ابزاری با این قدرت را در اختیار داشته است؟
آیا این سازمان هدف جاسوسی از تمام دنیا را در ذهن داشته است؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.