تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آشنایی با خودروهای SUV معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس (بخش اول)

نمایشگاه خودروی لس آنجلس از روز گذشته به صورت رسمی در این شهر آمریکا آغاز شد. در این نمایشگاه که امسال 99 سال برگزاری آن است بزرگترین کمپانی های خودروسازی جهان از جدیدترین محصولات و دستاوردهای خود در صنعت خودروسازی رونمایی می کنند. یکی از محبوب ترین کلاس های خودرو در بین علاقمندان به اتومبیل ها، ماشین های SUV یا Sport Utility Vehicle هستند که البته در ایران بیشتر آنها را با عنوان "شاسی بلند" می شناسیم. تعداد ماشین های SUV معرفی شده در نمایشگاه خودروی لس آنجلس بسیار زیاد هستند اما اگر بخواهیم فهرستی از برترین SUV های این نمایشگاه معرفی کنیم، موارد زیر در اولویت خواهند بود.

Jeep Renegade Deserthawk مدل 2017

این ماشین یکی از دو مدل کمپانی جیپ در نمایشگاه لس آنجلس است که در چهار رنگ مشکی، سفید آلپاین، خاکی و مسی تولید می شود. قدرت این خودرو از یک پیشرانه 2.4 لیتری Tigershark با جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک تامین می شود و آن را قادر می سازد در هر شرایطی از خاک های کویری گرفته تا باتلاق ها و سنگلاخ های کوهستانی توانایی قدرت نمایی داشته باشد.

Nissan Juke Black Pearl Special Edition

مدل جوک از کمپانی نیسان در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. نیسان در نمایشگاه لس آنجلس از یک نسخه اختصاصی از جوک با نام مروارید سیاه رونمایی کرد. در این خودرو از موتور 1.6 لیتری توربو با سیستم AWD (چهار چرخ متحرک) استفاده شده که توان تولید 188 اسب بخار را دارد. تنها 1250 عدد از آن ساخته خواهند شد که 1000 عدد در بازار آمریکا و 250 عدد در کانادا به فروش خواهند رسید.

Range Rover SVAutobiography Dynamic

مدل اختصاصی لندرور در خانواده Range Rover یک SUV با موتور 5 لیتری با آرایش V8 است که توان تولید 550 اسب بخار قدرت را دارد. چنین مشخصاتی معمولا در دنیای SUV ها دیده نمی شود اما لندرور تلاش کرده ماشینی به یاد ماندنی را روانه نمایشگاه لس آنجلس کند. رینگ های 21 یا 22 اینچی آلومینیمی، تجهیزات لوکس SVAutobiography و جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک از دیگر مشخصات این SUV زیبا و در عین حال قدرتمند هستند.

Chevrolet Equinox

شورولت در این مدل از شاسی های جدید D2 استفاده کرده که اولین اثر آن را می توان در فوق العاده زیباتر شدن SUV های این شرکت دید. در قلب این ماشین از موتور توربو شارژ شده 1.5 لیتری با توان تولید 170 اسب بخار قدرت به صورت I-4 استفاده شده و البته یک نسخه دیگر با موتور 1.6 لیتری و 136 اسب بخار قدرت نیز در خط تولید شورولت وجود دارد. در این ماشین از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک استفاده شده است. اما اصلی ترین شاهکار شورلت، مدلی است که دارای موتور 2 لیتری بوده و 252 اسب بخار قدرت تولید می کند. به گفته این کمپانی Equinox به میزان 400 پوند سبک تر از رقبا است.

Honda CR-V

مدل CR-V از هوندا از شاسی مشابه نسل دهم از مدل سیویک استفاده می کند و به همین دلیل بزرگتر از نسل قبلی خود است. در این ماشین از یک موتور 1.5 لیتری turbo-four استفاده شده که قادر به تولید 190 اسب بخار قدرت است. به گفته هوندا، فضای داخلی CR-V افزایش یافته و ضریب ایمنی آن نیز نسبت به سال های قبل بهبود یافته است.

Mini Countryman, Countryman PHEV

جدیدترین مدل Countryman از معماری UKL2 کمپانی BMW استفاده می کند که قبلا در مدل X1 این شرکت نیز به کار رفته بود. به جای موتور 1.6 لیتری این بار از پیشرانه 1.5 لیتری توربو I-3 با توان تولید 134 اسب بخار قدرت استفاده شده و یک مدل توربوی 2 لیتری با قابلیت تولید 189 اسب بخار نیز در خط تولید قرار دارد. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به همراه سیستم انتقال نیرو به چرخ های جلو به صورت پیش فرض در mini جدید در نظر گرفته شده و خریداران می توانند نسخه AWD (چهارچرخ متحرک) را نیز به صورت اختصاصی انتخاب کنند. در کنار این شرایط، یک مدل برقی هیبریدی با قدرت 87 اسب بخار که از موتور 1.5 لیتری در کنار موتور الکتریکی استفاده کرده و در مجموع 221 اسب بخار قدرت تولید می کند نیز برای خریداران در نظر گرفته شده است. مدل برقی دارای باتری 7.6 کیلووات ساعتی لیتیومی بوده و ظرف مدت 3 ساعت و 15 دقیقه به طور کامل شارژ می شود.

فردا با بخش دوم از این مجموعه، معرفی خودروهای SUV نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس را ادامه خواهیم داد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.