تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

از تهران تا خنداب مجهز به سامانه موشکی اس ۳۰۰ شد + تصاویر

تکنــــــــــازدانلود : موشک‌های سامانه S-300PMU2 تا برد ۲۰۰ متر و ارتفاع ۲۷ کیلومتری را پوشش می‌دهند. سرعت موشک‌های این سامانه ۶ الی ۷ برابر سرعت صوت است و می‌تواند علیه هواپیماهای رزمی، موشک‌های کروز و بالستیک و پهپادها نیز وارد عمل شود.
پرقدرت ترین موشک جهان,موشک های اس ۳۰۰, عکس موشک اس ۳۰۰ ,برد موشک اس ۳۰۰ ,کاربرد موشک اس ۳۰۰
در هفته های اخیر بحث کامل کردن تحویل سامانه دفاع هوایی اس ۳۰۰ در رسانه های گروهی مطرح شده و از طرفی خبر مربوط به تحویل اولین سری از موشک های این سیستم دفاعی به کشور نیز منتشر شد. بر اساس اعلام رسانه ای در نهایت مشخص شد که مدل وارد شده به جمهوری اسلامی ایران از گونه S_300PMU2 بوده است که بر اساس اطلاعات موجود حدود ۲۰۰ کیلومتر برد دارد.

ماجرای سفارش و تحویل سامانه اس ۳۰۰ از ابتدا تا به امروز شاید در حدود ۱ دهه به طول انجامیده و همواره یکی از موارد بحث در روابط بین روسیه و ایران و همچنین روابط روسیه با آمریکا بوده است.

 
 
در جریان دیدار روز گذشته فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای با فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش جمهوری اسلامی ایران ایشان به نکات مهمی درباره این سامانه و خرید آن اشاره کردند. ایشان فرمودند: “سامانه اس۳۰۰ ابزاری دفاعی است نه تهاجمی، اما آمریکایی‌ها تمام تلاش خود را کردند که جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار نشود.
 
 
چرا اس ۳۰۰ مهم است؟
 
 
سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ و خصوصا گونه PMU-2 آن که به ایران تحویل شده است یکی از پیشرفته ترین سامانه های دفاع هوایی حال حاضر در جهان محسوب می شود. ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی به خوبی می دانستند که با ورود اس ۳۰۰ به سازمان رزم پدافند هوایی ایران، احتمال غافلگیری و حمله موفق هوایی بسیار کمتر می شود. برد و ارتفاع درگیری بالا، مقاومت بسیار مناسب در برابر جنگ الکترونیک، تحرک بسیار زیاد و همچنین قابلیت شبکه شدن با سایر سامانه های راداری و تسلیحات پدافندی، همه و همه از اس ۳۰۰ یک مدافع نیرومند می سازد.
 
 
فردو: اولین پاسگاه اس۳۰۰
 
 
روز گذشته و برای اولین بار تصاویری از استفرار موشک های اس ۳۰۰ و همچنین یک سامانه راداری در نزدیکی سایت اتمی فردو در استان قم از رسانه ملی منتشر شد. اما چرا این تاسیسات؟
 
 
تاسیسات فردو که در عمق زمین و در جنوب شهر مقدس قم واقع شده است یکی از تاسیسات غنی سازی اورانیوم کشور ما است که اعلام وجود آن در سال ۲۰۰۹ بسیاری را شگفت زده کرد. بر اساس اعلام آژانس انرژی اتمی ایران در این تاسیسات به غنی سازی ۲۰ درصدی مشغول بوده است.
 
شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس 
پرتاب گر موشک های اس ۳۰۰ در فردو
 
 
 
 
ساخت این تاسیسات در زیر زمین به دلایل مشخص امنیتی و حفاظتی باعث شد تا هیاهوی تبلیغاتی فراوانی ضد این مرکز در رسانه های غربی شکل گرفته و از طرفی نیز لفاظی های زیادی درباره توسعه مهمات نفوذ گر برای حمله به این سایت هسته ای در غرب انجام شد. این تاسیسات قرار است بر اساس توافق هسته ای به مرکزی برای انجام تحقیقات هسته ای بدل شود.
 
اما نکته مهم درباره حضور اس ۳۰۰ در این نقطه را به نوعی می توان با نگاهی به برد این سامانه حدس زد. برد سامانه S-300PMU2 در حدود ۲۰۰ کیلومتر هست و با استقرار در منطقه فردو می تواند بخش های بسیار مهمی از کشور را پوشش دهد.
 
شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس 
شعاع پوشش ۲۰۰ کیلومتری به مرکزیت فردو
 
 
 
 
همانطور که در تصویر مشخص است با استفرار این سامانه در آن نقطه، شهر اراک و تاسیسات آب سنگین اطراف آن، تهران به عنوان پایتخت کشور و همچنین شهر اصفهان که بخشی از تاسیسات اتمی ما در آنجا جضور دارد تحت پوشش این سامانه دفاعی قرار می گیرد.
 
 
کدام اجزاء اس ۳۰۰ در فردو دیده شدند؟
 
 
بر اساس تصاویر منتشر شده از رسانه ملی پرتاب گرهای موشکی و همچنین رادار Big Bird یا «پرنده بزرگ» بود. لانچرهای موشکی مشخص شده در تصویر حامل دو کپسول موشکی بودند که البته این تعداد برای هر پرتابگر قابل ارتفاء تا عدد ۴ نیز است.
 
 
همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد موشک های سامانه S-300PMU2 تا برد ۲۰۰ و ارتفاع ۲۷ کیلومتری را پوشش می دهند. سرعت موشک های این سامانه بین ۶ الی ۷ برابر سرعت صوت است و می تواند بر علیه هواپیماهای رزمی، موشک های کروز و بالستیک تاکتیکی و پهپادها نیز وارد عمل شود.
 
 
رادار پرنده بزرگ به عنوان بخش دیگری که در تصاویر مربوط دیده شد یکی از اجزای مهم سامانه پدافند هوایی اس ۳۰۰ محسوب می شود. این رادار که ملقب به «پرنده بزرگ» است به نوعی به عنوان سامانه ایجیس زمینی شناخته می شود و در حقیقت در کلاس رادار معروف نیروی دریایی آمریکا قرار دارد.
 
 
البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که میزان برون دهی این رادار در مقایسه با ایجیس آمریکایی ۳۰ درصد بیشتر است. این رادار آرایه فازی از توان مقابله بسیار بالا در برابر جنگ الکترونیک برخوردار بوده و می تواند حدود ۲۰۰ هدف را کشف کرده و همزمان هدایت موشک ها برای درگیری با ۱۲ هدف را بر عهده بگیرد.
 
شاهکار نمادین متخصصان دفاعی ایران در استقرار اس 300/ از تهران تا خنداب تحت پوشش «پرنده بزرگ» +عکس 
پرتاب گر موشکی اس ۳۰۰ و رادار پرنده بزرگ در فردو
 
 
 
 
این رادار توان شناسایی تمام اهداف پرده اعم از هواپیماهای رزمی، پهپادها، موشک های کروز و بالستیک را نیز دارد. برد کشف هدف این سیستم در برابر هواپیماهای جدید با سطح مقطع پایین راداری در حدود ۲۷۰ کیلومتر است.
 
 
با تاکتیک و برنامه ریزی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا و ستاد کل نیروهای مسلح، با یک گردان سامانه اس ۳۰۰ هم اکنون بخش مهم و استراتژیکی از کشورمان تحت پوشش این سامانه قرار گرفته و قطعا با اضافه شدن عملیاتی سایر گردانها، اکثر نقاط جمهوری اسلامی ایران در این دایره سبز امن‌تر قرار می گیرد و در عین حال با اضافه شدن باور ۳۷۳، آسمان و مرزهای ایران امن تر از همیشه معرفی خواهد شد.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.