تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کشمکش رئیس جمهور و امام جمعه مشهد بر سر کنسرت

تکنـــــــــازدانلود: برگزاری یا عدم برگزاری، مسئله این است. ماجرای کنسرت‌ها ابعاد جدی‌تری به خود گرفته است. دولت اعلام کرده است به‌هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نمی‌کند، از آن سو مخالفان هم ایستادگی می‌کنند. بلافاصله دو روز بعد از انتقاد ریاست‌جمهوری به لغو کنسرت‌ها و هشدار به وزیر ارشاد خود برای رعایت قانون، جمعی از مردم یزد و مشهد در اقدامی واکنشی، تجمع برگزار و بیانیه اعتراضی صادر کردند.

حسن روحانی چند روز پیش با اشاره به حاشیه‌های ایجادشده درباره برگزاری کنسرت‌ها در کشور گفته بود: «یک جا می‌خواهد کنسرتی برگزار شود، مجلس قانون‌گذاری شکل می‌گیرد درحالی‌که ما مجلس شورای اسلامی داریم و هرکسی که صبح بیدار می‌شود و یک تریبون پیدا می‌کند، نمی‌تواند قانون‌گذاری کند و وزیر نیز نباید تبعیت کند چراکه وزیر باید تابع قانون باشد».

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دیروز گفت: «عامل اصلی لغو کنسرت‌ها در مشهد مقدس، امام‌جمعه این شهر است که اجازه نمی‌دهد حتی کنسرت‌های سنتی و محلی نیز برگزار شود».

 

امام جمعه مشهد و لغو کنسرت ها,علت لغو کنسرت ها در مشهد,حرف های جنجالی امام جمعه مشهد,سخنان جنجالی امام جمعه مشهد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی از فضای سیاسی ایجاد شده حول سخنانش جنجالی اخیرش درباره برگزاری کنسرت در مشهد انتقاد کرد.

پیش از این احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد با انتقاد از اجازه برگزاری کنسرت در مشهد گفته بود: “کنار گنبد امام رضا نمی‌شود کنسرت برگزار شود، این خلاف حیثیت و هویت این شهر است، تو کنسرت می‌خواهی، مشهدی نباش، برو یک شهر دیگر زندگی کن.”

علم الهدی همچنین گفت: “دیگر سر یک لغو کنسرت ما نباید چانه‌زنی با مردم داشته باشیم و چانه‌زنی با برخی مسؤولان بر سر کوته‌فکری‌شان.”

سخنان علم الهدی جنجال فراوانی در کشور ایجاد کرده است. به گونه ای که با انتقاد تند رییس جمهور، وزیر ارشاد و علی مطهری، نایب رییس مجلس رو به رو شد.

 

علی مطهری: درباره اجرای کنسرت‌ها در استان‌های مختلف نباید تفاوت قائل شد، زیرا کشور که حکومت فدرالی نیست و اینگونه نیست که بگوییم خراسان رضوی دارای خودمختاری است و قوانین خاصی بر آنجا حکومت می‌کند. درخصوص شرایط خاص شهر مشهد، این موضوع از کجا آمده است؟ چنین چیزی اصلا معنی ندارد. اگر یک کنسرتی اشکال شرعی دارد، در هیچ جا مجاز نیست و نباید اجرا شود و اگر اشکال شرعی ندارد، برای همه شهرها قابل اجراست. چیزی به نام حریم امام رضا(ع) وجود ندارد.

 

 منبع: فرارو / ایسنا / سایت امام جمعه مشهد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.