تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

سازه هرمی شکل قزاقستان احتمالا از بعضی سازه‌ های مصری قدیمی‌ تر است

 
سازه هرمی شکل قزاقستان احتمالا از بعضی سازه‌ های مصری قدیمی‌ تر است

به تازگی باستان‌شناسان در قزاقستان معبدی‌ هرمی‌ شکل کشف کرده‌اند. قدمت این سازه‌ی کشف شده نزدیک به ۳ هزار سال تخمین زده‌ می‌شود که آن را از بعضی سازه‌های هرمی شکل مصر قدیمی‌تر می‌کند. با تکنــــــــازدانلود همراه باشید.

باستان‌شناسان در منطقه‌ی ساری‌آرکا در نزدیکی شهر کاراگاندا در کشور قزاقستان موفق به کشف معبدی باستانی شده‌اند که احتمال می‌رود برای یک پادشاه تاریخی یا رهبر قبیله ساخته شده باشد. سرپرست تیم تحقیقاتی در مورد کشف انجام شده می‌گوید:

بر اساس تجربیات موجود در مورد بناهای یادبود، می‌توان سن بنای کشف شده را بیش از ۳ هزار سال تخمین زد. در طول هفته‌ی آینده داخل معبد مورد کاوش قرار می‌گیرد و کشفیات ما به موزه‌ی شهر فرستاده می‌شوند. این بنا با استفاده از سنگ ساخته شده که به کمک دال‌ها در قسمت بیرون مستحکم شده است.

مراحل کاوش هنوز در جریان است و نمی‌توان به صورت دقیق در مورد اطلاعات منتشر شده اظهار نظر کرد. با این حال به نظر می‌رسد هدف از ساخت این بنا همچون بناهای موجود در مصر برای یادبود پادشاه زمان است. هرم کشف شده ارتفاعی برابر با ۲ متر و طولی برابر با ۱۴ تا ۱۵ دارد که هرمی کوچک در مقایسه با نمونه‌های مشابه خود به حساب می‌آید.

سازه‌ی کشف شده از نظر طراحی بیرونی به نوعی جدید به نظر می‌رسد. برخلاف اهرام جیزه در مصر، هرم قزاق از ۶ لایه تشکیل شده که در قسمت بالایی به سطحی صاف می‌رسد و شکل نهایی یک مثلث را پیدا نمی‌کند.

هرم قزاقستان

متاسفانه داخل معبد قبلا به غارت رفته و تنها یک سری اشیا مثل سفال‌ یا چاقو باقی مانده، هنوز در مورد جسد یا اجساد دفن شده اطلاعاتی منتشر نشده است.

بر اساس شواهد عمر هرم کشف شده به بیش از ۳ هزار سال قبل و اواخر عصر برنز برمی‌گردد. با این حال این هرم قدیمی‌ترین هرم کشف شده نیست؛ در حقیقت هرم جوزر و هرم بزرگ جیزه در مصر نزدیک به هزار سال قدیمی تر هستند. برای تعیین دقیق عمر هرم قزاقستان به زمان بیشتری احتیاج است.

کشف انجام شده می‌تواند ابعاد جدیدتری از تمدن Begazy-Dandybai را در ناحیه‌های قزاقستان، ترکمنستان و ازبکستان روشن کند.

محققین حدس می‌زنند این معبد برای دفن افراد مهم و بالای جامعه مثل پادشاه کاربرد داشته است. کاوش در منطقه تازه شروع شده و باید برای شنید اخبار بیشتر و اطلاعات دقیق‌تر صبر کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.