تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

ابزارهای هک دولت آمریکا برای فروش

کارشناسان امنیتی شک دارند که این گروه به این ابزارها دسترسی دارد، اما برخی بیان داشتند که کد مخرب انتشار یافته به نظر موجه میرسد و ظاهرآ دارای برنامه های واقعی NSA است.

 آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA)، یک گروه هکر تا به امروز ناشناخته ادعا کرده اند که سازمان ضد جاسوسی آمریکا که به NSA متصل است را هک کرده اند و ابزارهای هک دولت امریکا را برای فروش گذاشته اند. این گروه، که سابقه ای از آن وجود ندارد، خود را “Shadow Brokers” نامیده است و در یک پست به تاریخ شنبه (۲۳/مرداد/۱۳۹۵) بیان نمود که دسترسی به یک سری ابزارهک دولت آمریکا دارد.

به گزارش تکنــــــــــــازدانلود: این گروه برای اثبات ادعای خود یک کد حمله را رائه داد که نرم افزارهای امنیتی روترها را (که ترافیک کامپیوترها را در اینترنت هدایت میکنند) هدف قرار میدهد. در این پست، که انگلیسی آن روان نبود، گروه Shadow Broker پیشنهاد فروش سری ابزارها را به بالاترین پیشنهاد دهنده داد. این گروه گفت که اگر به آنها یک میلیون Bitcoin (معادل ۵۶۸ میلیون دلار) پرداخت شود، انها ابزارها را در دسترس عموم قرار خواهند داد.

کارشناسان امنیتی شک دارند که این گروه به این ابزارها دسترسی دارد، اما برخی بیان داشتند که کد مخرب انتشار یافته به نظر موجه میرسد و ظاهرآ دارای برنامه های واقعی NSA است. این کد بر روی روترهای ساخت ۳ شرکت های امریکایی (Cisco Systems, Juniper Networks, Fortinet) و دو شرکت چینی (Shaanxi Networkcloud Information Technology Co. و Beijing Topsec Network Security Technology Co) اثر دارد. یکی از نمایندگان Cisco گفته است که این شرکت در حال بررسی این موضوع است، اما تا به حال آسیب پذیری کشف نشده است.

کارشناسان در همین حال درخواست باج را همگام با واقعبت ندانسته و احتمال نمیدهند که کسی این مبالغ را پرداخت کند. به نظر میرسد که داده های سرقت رفته در دست کسانی است که محتوای آنرا میدانند و لیست احتمالی به روسیه و چین ختم میگردد. در یک پست دیگر گروه Shadow Broker برعلیه افراد مرفع گله نمودند، ولی به ایمیل و پیام های تویترارسالی عکس العمل نشان ندادند. در واقع هیچ چیز در این مورد مشخص نیست.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.