تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهیم


mens-cologne-3-spray-2_s600x600

یکی از مشکلاتی که برای خرید عطرها برای ما پیش می آید به شناختمون از عطرها بر میگردد و این ضعف باعث شده است سرمان کلاه برود و چیزی را که میخواستیم نتوانیم تهیه کنیم.

بنابراین این سوال مطرح می شود که چگونه عطر تقلبی را تشخیص دهیم . در ابتدا باید بدانید که عطرها انواع مختلفی دارند که دانستن آنها بسیار برای تشخیص صحیح حائز اهمیت است.

با انواع عطرها آشنا شوید

پرفیوم‌ها – پرفیوم‌ها بهترین و بادوام‌ترین نوع رایحه‌ها با ۲۲درصد اسانس روغنی هستند.

ادو پرفیوم‌ها – بعد از پرفیوم‌ها، ادوپرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن ۱۵ الی ۲۲درصد روغن‌های معطر رتبه دوم را به‌دست می‌آورند.

ادوتویلت‌ها – این دسته۸ تا ۱۵درصد اسانس روغنی دارند.

ادکلن‌ها – که برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود ۴درصد روغن دارند.

ادوفرش‌ها – اما رقیق‌ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می‌شوند که ۳درصد اسانس روغنی دارند و به کار آن‌هایی می‌آیند که دلشان می‌خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد.

انتخاب عطر مناسب

هرچقدر میزان اسانس روغنی یک عطر بیشتر باشد قیمتش هم بیشتر و ماندگاری‌اش زیادتر خواهد بود.برای همین با توجه به استفاده‌ای که از عطرتان می‌کنید یکی از دسته‌های بالا را انتخاب کنید.

 معمولا برای مهمانی‌ها دسته اول و دوم گزینه‌های بسیار مناسبی هستند، به‌خصوص آن‌هایی که دوست ندارند عطرشان را به همراه‌شان ببرند و مجددا تجدیدش کنند.

برای استفاده‌های روزمره و محیط‌های کاری، از ادوتویلت‌ها و ادوفرش‌ها استفاده کنید که رایحه‌های رقیق و ملایمی‌دارند. امروزه ادوپرفیوم‌ها و ادوتویلت‌ها، بیشترین تولید خودشان را دارند. چون آدم‌های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هردو این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.

perfume being sprayed onto a wrist

راه های تشخیص عطر اصل و تقلبی

چاپ روی شیشه و جعبه – عطرهای تقلبی معمولا شیشه‌های نامرغوب و کدری دارند. چاپ روی شیشه و جعبه معمولا کمرنگ و با نمونه اصل آن متفاوت است و محتویات شیشه به طرز عجیبی غیرعادی به‌نظر می‌آید (مثلا خیلی پر رنگ هستند).

بسته بندی – عطر اصل سلفون و بسته بندی کاملی دارد. بسته بندیهای شفافی که هیچ جای داغ شدگی یا پرس شدن دوباره دیده نمیشود.

برند عطر – جابجایی کلمات. کلمه GIORGIO به صورت GIORCIO نوشته شده یعنی یکی تقلبی است و دیگری اصل !

تکان دادن عطر – عطری اورجینال است که وقتی آن را تکان میدهید کف ایجاد شده روی آن خیلی زود از بین  برود.

بوی الکل – معمولا عطرهای تقلبی بوی الکل میدهند، بزرگترین و بدترین عیب یک کمپانی عطر سازی این است که از عطر آن کمپانی بوی الکل استشمام شود و این یک ننگ بزرگ میباشد، پس هرگاه از بوی الکل استشمام کردید در تقلبی بودن آن شک نکنید.

چک کردن بارکد – اخیرا بر روی موبایلها نرم افزاری نصب میشود به نام  Barcode Scanner ، که از طریق اینترنت کار میکند، این نرم افزار بارکد عطرها را اسکن نموده و پس ار اندکی جستجو نام عطر، نام کمپانی و مشخصات عطر مورد نظر را به شما نمایش میدهد و شما میتوانید از صحت بارکد آن اطمینان پیدا کنید.

نحوه استفاده از عطرها

۱- عطر را در نقاط نبض دار بدن استفاده کنید نقاطی که جریان خون قوی و پوست گـرم تر از دیگر نقاط می‌بـاشد مانند مچ دست، پشت گوش، قـفسه سیـنـه، گـردن، پـشـت زانوها و داخل آرنجها.

۲- عطر را بصورت چند لایه استفاده کنید تا ماندگاری آن افزایش یابد.

۳- پس از ۴-۳ ساعت معمولا باید مجددا به خودتان عطر بزنید.

۴- عطر را در هوای روبروی خود اسپری کرده و از آن عبـور کـنـید. بـا ایـن کـار عـطـر بطور یکنواخت روی بدن شما می‌نشیند.

۵- هیچگاه عطر را مستقیما روی لباس خود بکار نبرید زیرا ممکن است ایجاد لک کند.

۶- زمان امتحان عطر هنگام خرید اجازه دهید حداقل عـطر بـمدت ۱۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند و زمانی که بوی عطر با بوی طبیعی بدن شما آمی‌خته مـیگردد ایجاد بوی متفاوتی خواهد کرد. با این کار انتخاب بهتری خواهید کرد همـچنین بیش از ۳ عطر را همزمان امتحان نکنید چون بینی شما دیگر قدرت تشخیص نخواهد داشت.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.