تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

آیا تغییر دائمی رنگ چشم انسان امکان پذیر است؟

آیا تغییر دائمی رنگ چشم انسان امکان پذیر است؟

برخی نوزادان در بدو ورودشان به این دنیا چشمانی روشن دارند و برخی دیگر چشم هایی تیره. رنگ چشم یک نوزاد تحت تاثیر ملانین است؛ نوعی رنگدانه که رنگ تیره را به عنبیه چشم اضافه می کند.

همین ماده در اصل مشخص می کند که نوزادی چشم های آبی داشته باشد یا قهوه ای یا رنگی بین این دو و حدودا هم یک سال طول می کشد که رنگ چشم نوزاد تثبیت شود.

اما چه می شد اگر انسان می توانست در هر سنی رنگ چشم خود را عوض کند؟ ایده بسیار جالبی است و باید بگوییم که عملیاتی کردن آن به زودی برای درصد بالایی از جمعیت دنیا امکان پذیر خواهد شد.

اما این بار، حرف از لنزهای رنگی متداول در میان نیست و آنطور که برخی پژوهشگران گفته اند با استفاده از نوعی لیزر درمانی می توان تبدیل رنگ قهوه ای چشم به آبی را میسر نمود.

در ادامه این مطلب با تکنــــــــازدانلود همراه باشید.

در این روش که پتنت آن به ثبت رسیده اما سازمان های قانونگذار آمریکایی هنوز تاییدش نکرده اند، یک پرتوی نوری برای نفوذ به لایه ای از رنگدانه روی عنبیه چشم تابانده می شود.

بعد از این کار، قشری که پرتو را دریافت کرده به مدت چند هفته پوسته ریزی می کند و آن لایه نیز در اصل همان ملاتونین قهوه ای است. به این ترتیت نور بیشتری از روی فیبرهای موجود در اطراف عنبیه بازتاب پیدا می کند و چشم ها آبی به نظر خواهند آمد.

روش دیگر برای تغییر رنگ چشم، ایمپلنت های مصنوعی است که در آن، عنبیه چشم به کلی تعویض می شود. در این روش که پیاده سازی اش روی هر چشم به مدت 15 دقیقه طول می کشد و هنوز هم در ایالات متحده آمریکا به تایید نرسیده است، جراحان لنزی به رنگ دلخواه فرد را زیر قرنیه و روی عنبیه کار می گذارند. پس از اتمام جراحی رنگ چشم فرد به اندازه دوام لنز کار گذاری شده تغییر خواهد کرد و این مدت نیز معمولا چند دهه ای می شود.

اما در نظر داشته باشید که این روش ها همانند هر جراحی دیگری عاری از خطر هم نیستند و مواردی چون زخم، عفونت و افزایش فشار که می تواند به گلوکوم (کوری تدریجی) منتهی شود همگی از جمله پیامدهایی هستند که ممکن است بعد از انجام این اقدامات برای تغییر رنگ چشم در شما به وجود آیند.

نکته پایانی که باید به آن اشاره شود این است که رنگ چشم بزرگ سالان بر اثر افزایش سن، ابتلا به بیماری یا مصرف داروهای خاص می تواند روشن تر یا تیره تر شود. البته در نظر داشته باشید که این تغییر رنگ بیشتر از آبی به قهوه ای صورت می گیرد تا بالعکس.

برخی از داروهایی که برای درمان بیماری کوری تدریجی یا گلوکوم مصرف می شوند هم می توانند رنگ چشم را تیره تر نمایند و بروز بعضی بیماری های چشمی هم می تواند باعث تغییر رنگ دو چشم شود و برای نمونه یکی از آنها را به رنگ آبی درآورد و دیگری را قهوه ای کند. در برخی از افراد مستعد به لحاظ ژنتیکی هم ممکن است که با گذشت زمان و افزایش سن، رنگ چشم ها تغییر کند.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.