تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

دانشمندان روشی جدید برای مبارزه با سرطان خون یافته اند


یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد اخیرا از شیوه ای قدرتمند برای مبارزه با یکی از مهاجم ترین فرم های سرطان خون اطلاع یافته اند، آن هم کاملا اتفاقی.

به گزارش وبسایت خبری تکنــــــــــازدانلود  به نقل از دیجیاتو ،در حالی که به لطف درمان از طریق سلول های بنیادی، نرخ نجات یافتن سلول های B، یکی از حالات گلبول های سفید سرطانی، به ۸۵ درصد رسیده، اما مقابله با لوسمی در حضور جهش کروموزوم فیلادلفیا همچنان ضعیف است.

اسکات مک کللان، در مشاهده ای کاملا اتفاقی متوجه شد که می توان این سلول ها را به طریق خودشان از بین برد.

در  ادامه مطلب همراه با تکنـــــــــــــازدانلود باشید...

تحقیقات از روزی شروع شد که یک روز، مک کللان متوجه شد برخی سلول های لوسمی، از سلول های سرطانی به ماکروفاژهای بالغ تبدیل شده اند. ماکروفاژها را می توان در واقع نیروی دفاعی بدن دانست که در خون جریان دارند و همه جا حضور پیدا می کنند.

ماکروفاژها باقی مانده سلول های مرده، ضایعات آن ها و پاتوژن ها را می بلعند. وظیفه دیگر این سلول ها، متحد کردن باقی اجزای سیستم دفاعی خون برای مبارزه است.

دکتر راوی ماجتی، استادیار دانشکده پزشکی استنفورد در بیانیه ای که اخیرا منتشر شده می گوید: “سلول های سرطانی B، در بسیاری جهات، نمونه ای از سلول هایی هستند که مجبور شده اند در شرایط غیر بالغ باقی بمانند.”

اما با استفاده از فاکتورهای رونویسی (پروتئین هایی که روی قسمت خاصی از توالی های DNA نشسته و نمونه ای از آن ها تهیه می کنند)، ماجتی و مک کللان سلول ها را مجبور به رشد کردند و آن ها را به ماکروفاژهای کامل و بالغ تبدیل نمودند.

محققین متوجه شدند که این پروسه، تنها سلول های سرطانی را از بین نمی برد. ماکروفاژهای تازه ساخته شده از سلول سرطانی، شروع به خوردن دیگر سلول ها می کنند و پیامی به سایر نقاط بدن می فرستند که هوشمندانه با جهش زایی مقابله کنند.

ماجتی می گوید: “به خاطر اینکه سلول های ماکروفاژ از نوعی سلول سرطانی ساخته شده اند، سیگنال های شیمیایی که سلول های سرطانی را شناسایی می کند به همراه خود دارند و حمله ای همه جانبه به سرطان دارند”.

حالا که ساختار و مکانیسم سلول شناخته شده، چالش بعدی دانشمندان ساخت دارویی است که این پروسه را تحریک کند و سلول های مذکور را به ماکروفاژهای قدرتمند تبدیل کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.