تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

واردات قاچاق تلفن همراه به ۹۰ درصد رسید!

با اشاره به تجربه اجرای طرح رجیستر گوشی موبایل در ایران و اظهارات جدید مسئولان وزارت ارتباطات درباره این طرح، اظهار داشت: این طرح حتی با هدف مبارزه با قاچاق اگر به صورت واقعی انجام می شد می توانست موفق باشد. همچنان که اکنون در ترکیه یک گوشی تا ۱۰ روز مهلت رجیستری در شبکه را دارد و پس از آن در صورت عدم رجیستری، غیرفعال می شود . اما در آن زمان تقلب برای ثبت سریال گوشی های قاچاق در برخی مراکز دولتی و وزارت ارتباطات به صورت غیررسمی انجام شد.

n00017341-b

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی دولت را علت اصلی ناهماهنگی در این طرح و حتی بازار عنوان کرد و گفت: تا سال ۸۵ با تعرفه ۴ درصدی واردات هیچگونه قاچاقی در بازار گوشی موبایل وجود نداشت. اما سپس بدون کار کارشناسی و حداقل اخذ نظر از اتحادیه، با هدف حمایت از تولید داخل، تعرفه واردات گوشی به ۶ درصد تغییر کرد و طی چند سال تا ۶۰ نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: با این تصمیم نه تنها تولید داخلی گوشی موبایل شکل نگرفت بلکه قاچاق گوشی که هزینه ۶ تا ۷درصدی دارد نسبت به واردات رسمی توجیه اقتصادی پیدا کرد و باب شد.

کریمی گفت: روند تصمیم گیری اشتباه دولت امسال نیز ادامه داشت و در شرایطی که تعرفه واردات رسمی ۶ درصد و هزینه قاچاق ۶ تا ۷ بود و ترکیب این دو عامل به صورت ذاتی بازار گوشی را به سمت واردات رسمی هدایت می کرد تصویب ۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده، افزون بر تعرفه ۶ درصدی واردات بار دیگر قاچاق را به صرفه کرد.

رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی تصریح کرد: در سال گذشته برای نخستین بار حجم قاچاق در بازار از بیش از ۹۰ درصد در حال کاهش به ۷۵ درصد بود و امسال بار دیگر به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. در نتیجه این اقدامات از مجموع ۲۰ میلیارد دلار ضرر قاچاق به کشور ۲ میلیارد دلار متعلق به بازار گوشی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.