تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


 

آیا شما هم جزو آن کسانی هستید که وقتی کسی به شما پیشنهاد انجام دادن کاری را می‌کند، فوری می‌گویید از ما دیگر گذشته؟! یا برعکس فکر می‌کنید که خیلی زود است که در آغاز جوانی صاحب شرکتی شوید یا اختراعی را ثبت کنید؟

آیا شما به محض عبور از مرز سی سالگی حس می‌کنید که دیگر شکیبایی و توان انجام کارهای بزرگ و قبول ریسک‌های بزرگ را ندارید؟

آیا شما زیاد برای کسانی که شما را ملامت می‌کنند و در شرایطی که هنوز بیشتر عمرتان باقی مانده، شما و استعدادتان را از دست رفته می‌پندازند، ارزش قائل می‌شوید.

اگر بلایی سر ما نیاید و کمی مواظب سلامتی خودمان باشیم، امید به زندگی ما حدود ۷۰ تا ۷۵ سال است و جالب است بدانید که تا آخرین سال‌های زندگی هم ما می‌توانیم منشأ تحولات بزرگ باشیم.

البته نباید این حرف را اشتباه درک کنید و تصور کنید که می‌توانید با خیال اینکه همیشه فرصت هست، خیالبافی کنید و فرصت را از دست بدهید.

اما شاید این پست باعث شود که به خود آیید. همه هم‌نشینانی را که جز اتلاف وقت و افسردگی چیزی برایتان نداشته‌اند، ترک کنید. پیش‌فرض‌های منفی را دور بریزید، آستین بالا بزنید و با ارزیابی دقیق از خودتان و استعدادهایتان، سعی کنید یک انقلاب کوچک در درون خود ایجاد کنید.

در این مطلب ما با هم مرور می‌کنیم که کارآفرین‌ها و رؤسای شرکت‌های بزرگ دنیا، عملا از چه سنی فعالیت خود را شروع کردند.

البته در همین آغاز متن باید متذکر شوم که سنی که منظور ما از «شروع» فعالیت این نیست که این بزرگان قبل از نقظه عطف زندگی خود کاری نمی‌کردند و بیکار بودند و مهارتی نداشتند.

آنها چون شمایی که استعدادها و توانایی‌های نهانی دارید، هر کدام مهارت‌ها و استعدادهایی داشتند، منتها در یک زمان ویژه، این استعدادها، ناگهان به صورت انفجاری، پرده‌برداری می‌شدند.

بنابراین در رشته پست‌هایی تاریخچه شرکت‌های مهم و مؤسسان آن را خیلی مختصر و مفید مرور می‌کنیم، تا ببینیم که مؤسس یا مؤسس‌های آنها، در زمان تأسیس شرکت خود چندساله بوده‌اند.

 


۱۸ سالگی – مایکل دل – شرکت دل

مایکل دل ( MICHAEL DELL ) در سال ۱۹۶۵ در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. پدرش روانپزشک و مادرش کارمند شرکت بورس بود. آنها می‌خواستند مایکل پزشک شود بنابراین، در دانشگاه تگزاس ثبت نام کرد، گرچه علاقه اول او کامپیوتر بود. روحیه کارآفرینی از همان کودکی جزئی از وجود مایکل بود. در ۱۲ سالگی یک حراج تمبر راه انداخت و از این راه توانست ۱۰۰۰ دلار کسب کند.

10 26 2014 1 41 13 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

در دبیرستان با فروش روزنامه ۱۸۰۰۰ دلار به دست آورد. در سال ۱۹۸۳ خرید رایانه های قدیمی و به روز کردنشان را برای فروش در محل گاراژ منزلشان شروع کرد و ۱۸۰ هزار دلار رایانه فروخت. پس از آن دیگر به دانشکده بازنگشت. در مرحله بعد او اجزاء رایانه را می خــــــرید و پس از مونتاژ آن را می فروخت. سال بعد او شرکت دل را بنیان گذاشت و با تحویل به موقع ( JUST IN TIME ) و حذف انبار و هزینه بالاسری و ارائه خدمات پس از فروش تحولی شگرف را در زمینه پاسخگویی به نیازهای مشتریان در صنعت رایانه پدید آورد. او ایده ای را رایج کرد که مشتری می تواند ازطریق تلفن، رایانه شخصی سفارش بدهد و بخرد.

« سیستم توزیع مستقیم» و «عرضه انبوه کالا مطابق دلخواه مشتری» از ویژگی های شرکت دل است. شرکت او در سال تأسیس ۶ میلیون دلار از محل فروش رایانه درآمد کسب کرد.

10 26 2014 1 41 44 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۱۹ سالگی – جیمز کیسی و شرکت UPS

شرکت UPS بزرگترین شرکت حمل و نقل کالا در جهان است.

در سال ۱۹۰۷، نیاز گسترده‌ای به حضور شرکت‌های خصوصی برای حمل و نقل کالا و بار به وحود آمد. در آن زمان، جوان ۱۹ ساله ای به نام جیمز کیسی، با قرض گرفتن ۱۰۰ دلار از دوستش یک شرکت به نام امریکن مسنجر (AMS) در سیاتل ثبت و راه انداری کرد. در درجه ی اول فعالیت های شرکت محدود به جابه جایی مدارک، محموله‌ها و حمل غذا از رستوران‌ها به مقاصد داخل شهری بود. در بیشتر موارد، حمل کالاها توسط افراد انجام می‌گردید و در صورت دور بودن مسیر، ار دوچرخه نیز استفاده می‌شد.

10 26 2014 1 39 32 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

خط مشی این شرکت در درجه ی اول مشتری مداری، اطمینان، قیمت پایین و فعالیت ۲۴ ساعته بود. در حال حاضر نیز این شرکت با تکیه بر اعتقادات جیم، شعار « بهترین خدمات، پایین ترین قیمت» را سرلوحه کارش قرار داده است.


۲۰ سالگی – بیل گیتس – مایکروسافت

گیتس در مدرسهٔ لیک ساید شروع به تحصیل کرد. سپس به علاقه خود به نرم‌افزار پی برد و برنامه‌نویسی را در سن ۱۳ سالگی شروع کرد.

در سال ۱۹۷۳ گیتس وارد دانشگاه هاروارد شد و با استیو بالمر آشنا شد. در هاروارد گیتس نسخه‌ای از زبان برنامه‌نویسی بیسیک را برای اولین میکروکامپیوتر نوشت.

در سال دوم دانشگاه را رها کرد تا تمام انرژی خود را صرف مایکروسافت کند. شرکتی که او در سال ۱۹۷۵ -در ۲۰ سالگی او- با دوست دوران کودکی خود پل آلن آغاز کرده‌بود بر این باور استوار بود که کامپیوتر به وسیله‌ای ارزشمند بر روی هر میزی و در هر خانه‌ای تبدیل خواهد شد. آنها شروع به ساخت نرم‌افزار برای کامپیوترهای خانگی کردند. افق دید گیتس برای محاسبات شخصی محور موفقیت‌های شرکت مایکروسافت شد.

10 26 2014 1 46 33 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۱ سالگی- استیو جابز – شرکت اپل

در سال ۱۹۷۶، وقتی جابز ۲۱ ساله و وزنیاک ۲۵ ساله بود، شرکت رایانه‌ای اپل را در پارکینگ خانوادهٔ جابز، بنیان گذاشتند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که جابز و وزنیاک به بازار معرفی کردند اپل I نام داشت. قیمت این رایانه که در سال ۱۹۷۶ معرفی شد، ۶۶۶ دلار و ۶۶ سنت بود. در سال ۱۹۷۷، جابز و وزنیاک رایانهٔ اپل II را معرفی کردند.در سال ۱۹۸۰، اپل عرضهٔ اولیه سهام خود را در بازار بورس ارائه کرد و به سهامی عام تبدیل شد. هنگامی که اپل عمومی شد، سرمایهٔ بیشتری از هر عرضهٔ اولیه سهام، از زمان شرکت خودروسازی فورد در سال ۱۹۵۶ جذب کرد و بلافاصله تعداد افراد بیشتری (حدود ۳۰۰ نفر) از هر شرکت دیگری در تاریخ را میلیونر کرد.

10 26 2014 1 53 48 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 1 53 40 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۱ سالگی – توماس بربری – برند بربری

در آگوست ۱۸۳۵ توماس بربری (Thomas Burberry) در دهکده بروکهام گرین در نزدیکی شهر لندن متولد شد. او در نوجوانی نزد یک پارچه فروش کار می‌کرد و پس از مدتی در سال ۱۸۵۶ خودش در بیسینگ استاک (BasingStoke) همشایر، یک فروشگاه کوچک لباس به نام شرکت کالای لوکس بربری را تاسیس نمود.

در سال ۱۸۷۰ او روی فروش لباس‌های بیرون متمرکز شد. توماس به آب و هوای بارانی انگلیس عادت نداشت و پس از مراجعه به دکتر برای دردهای روماتیسمی متوجه شد که دلیل آن پوشیدن بارانی‌های پلاستیکی است؛ بنابراین به فکر افتاد که نوعی بارانی نخی درست کند که علاوه بر محافظت در برابر باران، مانع تنفس پوست بدن نیز نشود؛ بنابراین پارچه مقاوم و جدید «گاباردین» را در سال ۱۸۸۰ ابداع نمود و با این کار به شهرت زیادی رسید.

در سال ۱۸۹۱ شعبه دوم بربری در لندن افتتاح و به عنوان دفتر مرکزی شرکت معرفی شد. خانواده سلطنتی انگلیس و ارتش نیز به این برند علاقه‌مند شده بودند و فرماندهان و سربازان ارتش بریتانیا در جنگ جهانی اول لباس‌های ضدآب بربری مانند بارانی و ترنچ کت (Trench Coat) معروف بربری را به تن می‌کردند. خاندان سلطنتی نیز حکم مخصوص سلطنتی انتصاب (Royal Warrants of Appointment) را به نشان تایید به توماس بربری داد.

10 26 2014 2 13 44 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

کیفیت ضد آب بودن لباس‌های بربری زمانی که در سال ۱۹۱۱، کاپیتان روآلد آموندسن نروژی که برای نخستین بار پا به قطب جنوب گذاشت و برای سفرهای اکتشافی خود از لباس‌های بربری استفاده کرد، کاملا تایید شد.

همفری بوگارت نیز در فیلم کازابلانکا یک بارانی بربری بر تن کرده بود.

10 26 2014 2 02 58 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۱ سالگی – جک کوهن – شرکت تسکو

جک کوهن، کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی بریتانیایی بود، که در سال ۱۹۱۹ شرکت تسکو را تاسیس نمود.

تسکو بزرگ‌ترین خرده فروشی بریتانیا و همچنین سومین خرده فروش بزرگ در دنیاست که شعب آن در اروپا، آمریکا و آسیا گسترده شده است.

در آغاز، کار شرکت تسکو، محدود به عرضه خواربار در یک دکه کوچک در شرق لندن بود. جک چای مورد نیاز خود را از شرکتی به نام T.E.Stickwell خریداری می‌کرد. به تدریج این دو، نام خود را با هم ادغام کردند و اقدام به عرضه چای با نام تسکو TESCO کردند. در سال ۱۹۲۹ اولین فروشگاه تسکو در شمال لندن آغاز به کار کرد.

تسکو از آن زمان با در اختیار گرفتن فروشگاه‌های جدید به ارائه خدمات خرده فروشی پرداخت و با درنظر گرفتن نیاز مشتری اقدام به توسعه خدمات خود کرد. امروز بعد از سال‌ها سود خالص تسکو (پیش از محاسبه مالیات) حدود ۳ میلیارد پوند است. هدف اولیه و اصلی تسکو خدمت به مشتری تعریف شده است. راضی نگه داشتن مشتریان فعلی بسیار مهم است؛ چرا که هرچقدر آنها راضی‌تر باشند دفعات مراجعه‌شان بیشتر خواهد شد. از نظر بررسی هزینه نیز نگه داشتن مشتریان فعلی بسیار کم هزینه‌تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.

10 26 2014 2 09 19 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 09 11 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

امروزه تسکو در بریتانیا بیش از ۲۲۰۰ فروشگاه در اختیار دارد که از هایپرمارکت‌های بزرگ گرفته تا فروشگاه‌های کوچک حمل سریع، همگی در حال خدمت‌رسانی به مشتریان هستند. محصولات اصلی تسکو از خواربار گرفته تا کالاهای عمومی را شامل می‌شود و در حال حاضر شامل خدمات در صنایع دیگر مانند بانکداری، بیمه و کالاهای الکترونیکی (تجهیزات تلفن) است. این جهت‌گیری تدریجی به سمت «یک مکان برای همه خریدها»، رویکردی است که تسکو در پیش گرفته و به این معنی است که مشتریان می‌توانند تمام نیازهای خرید خود را در یک محل برآورده سازند.


۲۲ سالگی – آرتور دیویدسون – شرکت هارلی دیویدسون

شرکت هارلی دیویدسون ایالات متحده، یکی از مشهورترین تولید کنندگان موتور سیکلت در جهان محسوب می شود که موتور های تولید شده توسط این شرکت حتی پس از چند دهه از زمان تولید آنها همچنان چندین هزار دلار ارزش دارند.

آرتور دیویدسون یکی از ۴ مؤسس این شرکت بزرگ است، او در سال ۱۹۰۳ – در زمان تأسیس این شرکت- ۲۲ ساله بود.

10 26 2014 2 18 24 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 16 57 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۲ سالگی – والت دیزنی – شرکت دیزنی

شرکت والت دیزنی، (به انگلیسی: The Walt Disney Company) شرکت رسانه‌های گروهی آمریکایی است، که بعنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای و سرگرمی جهان شناخته می‌شود.

این شرکت در ۱۶ اکتبر ۱۹۲۳ توسط والت دیزنی و با مشارکت برادرش روی اولیور دیزنی، در قالب یک استودیو کوچک انیمیشن‌سازی تاسیس شد. والت در آن زمان ۲۲ سال داشت.

شرکت ولت دیزنی بسرعت توسعه پیدا کرد و به یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای هالیوود تبدیل شد.

10 26 2014 2 25 05 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – ریچارد شولز – شرکت «بست بای»

ریچارد شولتز : بنیانگذار شرکتی Best Buy حرفه خود را به عنوان روزنامه فروش از سن ۱۱ سالگی آغاز کرد و تا رسیدن به دوران دبیرستان، کارهای متعددی را تجربه کرد. وی در نظر داشت که در دانشگاه سنت توماس تحصیل کند اما خدمت در ارتش وی را از این کار بازداشت.

پس از اتمام خدمتش وی شرکتی ویژه فروش تجهیزات مرتبط با موسیقی را راه اندازی کرد اما پس از مدتی دوباره به شرکت سابق خود روی آورد و با ایجاد شیوه ای جدید در نحوه ارائه کالا، تحول بزرگی ایجاد کرد.

10 26 2014 2 33 34 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – لری پیچ و سرگئی برین – شرکت گوگل

گوگل پروژهٔ تحقیقاتی بود که در ژانویهٔ ۱۹۹۶ توسط لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دکترای دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رقم خورد. آن‌ها نام پروژه خود را “BackRub” گذاشته بودند زیرا موتور جستجوگر آن‌ها لینک‌های پشتیبانی سایت‌ها را بررسی می‌کرد و بر همان مبنا میزان اهمیت آن‌ها را در نتایج جستجو تعیین می‌کرد (که بعداً رتبه صفحه نامیده شد). موتور جستجوگر آن‌ها ابتدا در دامنه google.stanford.edu بود.

در ۱۵ سپتامبر سال ۱۹۹۷ دامنه google.com ثبت شد و در سپتامبر ۱۹۹۸ اولین دفتر کار گوگل راه‌اندازی شد و این شرکت رسماً به ثبت رسید. اولین دفتر کار گوگل در گاراژ خانهٔ سوزان وژکیکی در منلو پارک کالیفرنیا قرار داشت.

10 26 2014 2 39 39 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – ویلیام هیولت – شرکت HP

پایگاه آشنایی رهبران اچ پی -ویلیام هیولت و دیوید پکارد- نیز مانند مؤسسان گوگل، استانفورد بود. ویلیام و دیوید، پای درس پروفسور فرد ترمن (FRED TERMAN) استاد ممتاز استانفورد و بنیان گذار دره سیلیکون، با هم آشنا شدند و تحت نظارت و هدایت او قرار گرفتند.

آنها در سالهای پایانی دانشگاه بر روی ساخت یک منبع ساده و دقیق سیگنال های فرکانس پایین یعنی نوسان ساز صدا کار می کردند؛ همان چیزی که بعدها به عنوان اولین محصول شرکت آنها به بازار عرضه شد.

گرچه پس از فراغت از تحصیل، دیوید پکارد مدتی درجنرال الکتریک مشغول کار شد اما مجدداً نزد پروفسور ترمن برگشت و در آزمایشگاه او مشغول به کار شد و خیلی زود با توصیه و تشویق او، به همراه دوست صمیمی و همدوره ای خود، ویلیام هیولت کسب و کار تازه ای را راه انداختند. آنها برای نامگذاری شرکت که HP یا PH باشد سکه به هوا انداختند و بدین ترتیب در سال ۱۹۳۹ میلادی تنها با سرمایه ۵۳۸ دلار و کار در محل یک گاراژ، فعالیت شـرکتی آغاز شد که امروزه درسطح بین المللی، مدرنترین تجهیزات فناوری اطلاعات را تولید می کند.

در زمان تأسیس HP، ویلیام هیولت ۲۵ ساله و  دیوید پکارد ۲۶ ساله بود.

10 26 2014 2 55 06 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 57 14 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

هیولت و پکارد برای شروع کارشان، گاراژ منزل اجاره ای خود را به کارگاه تبدیل و ساخت تجهیزات الکترونیکی را دنبال کردند؛ گاراژی که اگر یک ماشین در آن پارک می کرد کار متوقف می شد- این گاراژ هم اکنون نه تنها به عنوان محل تولد شرکت HP ، بلکه به عنوان خاستگاه و نماد تاریخی محل تولد «دره سیلیکون» – بزرگترین منطقه فناوری کالیفرنیا و قطب صنعت الکترونیک در دنیا- شناخته می شود.

10 26 2014 2 54 43 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 54 03 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 52 40 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

10 26 2014 2 51 23 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند


۲۵ سالگی – آکیو موریتا – شرکت سونی

آکیو موریتا (AKIO MORITA) در سال ۱۹۲۱ در شهرناگویای ژاپن در خانواده‌ای مقتدر و متمول زاده شد. با آنکه پدرش انتظار داشت او به عنوان فرزند بزرگ خانواده پای در راه او گذارد و تجارتخانه او را در حرفه صنایع نوشیدنی اداره کند اما «آکیو» از همان کودکی به وسایل الکتریکی و صوتی علاقه مند بود و می خواست بداند اشیاء چگونه کار می‌کنند. رؤیای او ساخت یک گرامافون الکتریکی بود. به همین دلیل رشته فیزیک را در دانشگاه اوزاکا برگزید.

پس از فراغت از تحصیل و در بحبوحه جنگ جهانی دوم که ژاپن درگیر جنگ بود به عنوان افسر نیروی دریایی در دفتر فناوری، کار بـــر روی تکمیل دستگاهها و سلاحهای حرارت‌یاب و ادوات هدف‌گیر شبانه را آغاز کرد. در همان جا بود که با مهندس تیزهوشی به نام ماسارو ایبوکا (MASARU IBUKA) آشنا شد. ایبوکا نابغه اختراع بود و در همان زمان شرکتی را به نــام «ابزار دقیق ژاپن» تاسیس کرده و آمپلی فایر نیرومندی ساخته بود که می توانست آشفتگی جریان مغناطیسی در اعماق آب را برای زیردریاییها اندازه‌گیری کند.

پس از بمباران اتمی ژاپن در سال ۱۹۴۵ و پایان یافتن جنگ، موریتا به شهر خود ناگویا برگشت. ایبوکا نیز با هفت کارمند خود که از شرکت قبلی به همراه آورده بود در ساختمانی کهنه و خالی و نیمه ویرانه در توکیو شرکت جدیدی را تاسیس کرد. موریتا پس از مدت کوتاهی برای تدریس به توکیو آمد واطلاع یافت که دوست و همکار او ایبوکا سلسله مقالاتی را در زمینه دستگاههای الکتریکی در روزنامه معروف ژاپنی «آساهی» می نویسد و شرکتی را تاسیس کرده است. او به ملاقات دوستش شتافت و تصمیم گرفت به صورت نیمه وقت و پس از مدت کوتاهی تمام وقت به او بپیوندد و با همفکری یکدیگر شرکت جدید خود را تاسیس کند.

ایبوکا ۳۸ ساله و موریتا ۲۵ ساله در سال ۱۹۴۶ شرکت را با نام «شرکت مهندسی مخابرات توکیو» (TOTSUKO) با ۵۰۰ دلار سرمایه (۱۹۰٫۰۰۰ ین) و ۲۰ نفر تاسیس کردند. محل فعالیت شرکت طبقه سوم یک ساختمان نیمه‌مخروبه در منطقه منهدم شده‌ای قرار داشت که تمامی دیوارهای بتونی آن شکافهای عمیق برداشته بود.

بدین ترتیب سنگ بنای شرکت عظیم سونی به همت دو انسان سخت کوش با فعالیت تعمیر رادیو گذاشته شد. ۱۲ سال بعد و پس از دستیابی به موفقیتهای پی درپی در کار برروی محصولات الکتریکی و عرضه فرآورده‌های صوتی و تصویری نظیر پلوپز برقی، ولت متر، بالش برقی، ضبط صوت، رادیو، تلویزیون و ویدئو، شرکت به نام «سونی» تغییر نام داد.

10 26 2014 3 04 10 AM معرفی افرادی که خیلی زود میلیاردر شدند

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.