تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

تایید شد: سیمانتک به دو شرکت مستقل تقسیم خواهد شد

سیمانتک

بزرگترین تولیدکننده‌ی نرم‌افزارهای امنیتی دنیا یعنی سیمانتک بصورت رسمی تایید کرد که این شرکت به دو شرکت مستقل سهامی عام تقسیم خواهد شد. این خبر در ادامه‌ی گزارشاتی به تایید می‌رسد که حکایت از صحبت‌های اولیه برای تقسیم شدن احتمالی سیمانتک داشت.

سیمانتک بدون شک بیش از هر چیز به لطف مجموعه آنتی ویروس نورتون و نرم‌افزار BackupExec شناخته شده است. گفته می‌شود این شرکت با جداسازی دو بخش اصلی، در تلاش است تمرکز بر روی فعالیت‌ها را افزایش داده و پیچیدگی‌های عملیاتی را کاهش دهد تا در نهایت به انعطاف‌پذیری استراتژیک دست یابد.

هیئت مدیره‌ی سیمانتک به اتفاق آرا به برنامه‌ای که به موجب آن شاهد دو تکه شدن کسب و کار این کمپانی خواهیم بود رای داده‌اند که یکی از بخش‌ها بعنوان یک شرکت جداگانه بر روی مباحث امنیتی متمرکز خواهد بود و دیگری مبنای فعالیت خود را بر روی مدیریت اطلاعات قرار خواهد داد. هیئت مدیره‌ی سیمانتک در اطلاعیه‌ی خود گفته:

تصمیم سیمانتک برای دنبال کردن این تفکیک، به دنبال یک بازنگری تجاری جامع بر روی استراتژی‌های شرکت و نیز ساختار عملیاتی آن اتخاذ شده است. ایجاد دو کسب و کار کاملا مستقل این امکان را فراهم می‌کند که هر یک از واحدها به حداکثرسازی موقعیت‌های رشد و توسعه‌ی خود پرداخته و ارزش سهام بالاتری را رقم بزند.

مایکل براون، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره‌ی سیمانتک که منسب مدیریت را پس از استیو بنت که بخاطر عملکرد بد شرکت اخراج شده بود عهده‌دار شده می‌گوید:

این موضوع کاملا روشن شده که پیروزی در هر دو عرصه‌ی امنیت و مدیریت اطلاعات، نیاز به دو استراتژی کاملا مجزا از یکدیگر، سرمایه‌گذاری متمرکز و نوآوری‌های ورود به بازار دارد. تفکیک سیمانتک به دو کمپانی سهامی عام جدا از هم، انعطاف‌پذیری و تمرکز لازم را برای هر یک فراهم می‌کند تا به بهبود وضعیت مالی خود بپردازند.

کسب و کار امنیتی این شرکت در فضایی به رقابت خواهد پرداخت که ارزش بازار آن در سال 2018 حدود 38 میلیارد دلار تخمین زده شده است. سیمانتک هم‌اکنون بیشتریت سهم را از بازار امنیت داراست اما طی سال‌های اخیر منتقدان ایراداتی نظیر عدم همراهی به موقع با تب و تاب بازار نظیر حرکت به سمت سرویس‌های ابری و کاهش وضعیت فروش مربوط به بازار PCها و عدم مواجهه با رقبای نوظهور را به این شرکت وارد کرده‌اند.

حال سیمانتک در نظر دارد استراتژی بازار امنیتی خود را یکپارچه و متمرکز ساخته و آن را بر مبنای سه فاکتور اصلی شکل دهد. فاکتور اول ایجاد یک پلتفرم همگرا است که اطلاعات مربوط به تهدیدها را از منابع چندگانه جمع آوری کرده و برای تحلیل تهدید دقیق‌تر ارائه کند. در مرحله‌ی دوم، این شرکت تصمیم دارد راهکارهای امنیت سایبری خود را به حوزه‌های امنیت مدیریت شده، پاسخگویی حوادث، مقابله با تهدید بصورت هوشمند و آموزش‌های شبیه‌سازی شده برای متخصصان گسترش دهد. و در نهایت نیز سیمانتک در تلاش است ضمن ادغام محصولات امنیتی خود و ارائه‌ی یکپارچه‌سازی برنامه‌های نوروتون در قالب یک محصول به ساده‌سازی روند شناخت آن‌ها بپردازد.

در همین حال انتظار می‌رود کسب و کار مدیریت اطلاعات این شرکت که از این پس یک کمپانی مستقل خواهد بود به فعالیت خود در بازاری که تخمین زده می‌شود تا سال 2018 ارزشی معادل 16 میلیارد دلار داشته باشد ادامه دهد. سیمانتک در سال 2005 با تصاحب شرکت Veritas Software به مبلغ 10.2 میلیارد دلار به یکی از بازیگران اصلی عرصه‌ی ذخیره‌ی داده‌ها بدل شد که به موجب آن اکنون بخش کسب و کار مدیریت اطلاعات سیمانتک به 75 درصد از 500 شرکت برتر دنیا از دیدگاه فورچون سرویس‌دهی می‌کند.

و اما از نظر سازمانی، در ساختار جدید شاهد ادامه‌ی مدیریت مایکل براون بر سیمانتک (تجارت امنیتی) خواهیم بود اما از این پس جان گنن بعنوان مدیر عمومی کسب و کار مبتنی بر مدیریت اطلاعات این شرکت نظارت خواهد داشت. هنوز صحبتی در خصوص نام این دو کمپانی جدید به میان نیامده است. سیمانتک انتظار دارد فرآیند جداسازی این دو شرکت تا پایان دسامبر سال 2015 به مرحله‌ی نهایی خود برسد.

جالب است که هفته‌ی گذشته نیز هیولت پاکارد (اچ‌پی) هم اعلام کرده بود بزودی بخش عملیاتی خود را به دو شرکت جداگانه تقسیم خواهد کرد که به موجب آن بازار PC و پرینترها تحت نظر HP Inc قرار خواهد گرفت و Hewlett-Packard Enterprise تمرکز خود را بر فروش و مدیریت سرویس‌ها و سخت‌افزارهای سازمانی و تجاری قرار خواهد داد. همچنین شرکت eBay نیز اعلام کرده که تا پابان سال آینده‌ی میلادی بخش پرداخت‌های PayPal خود را از کسب و کار فروشگاهی خود جدا خواهد ساخت تا بعنوان دو واحد مستقل به فعالیت ادامه دهند.

به نظر می‌رسد استراتژی جدید تفکیک شرکت‌های بزرگ، این روزها به راهکاری محبوب برای افزایش تمرکز و حفظ چالاکی در دنیای سریع امروزی شده است. نظر شما در این خصوص چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.