تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

روشی برای ریست کردن تنظیمات نرم افزارها

برخی برنامه‌ها در داخل خود گزینه «Reset» دارند. برای مثال مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم این گزینه را در داخل خود دارند.

اگر نرم افزاری درست کار نمی‌کند، که در بسیاری مواقع این مشکل برای همه ما پیش آمده است، نصب دوباره آن ممکن است مشکل را برطرف نکند.

تکنـــــــــــــازدانلود: برخی مواقع شما نیاز دارید تا برنامه مورد نظر را به تنظیمات اولیه‌اش برگردانید. مشکل اینجا است که همه برنامه‌ها راه ساده‌ای برای این کار ندارند.

اما شما می‌توانید تمام تنظیمات یک برنامه را از کامپیوترتان پاک کنید؛ فقط باید بدانید آن‌ها کجا هستند. در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که مکان‌های رایجی که برنامه‌ها تنظیماتشان را در آن بخش‌ها ذخیره می‌کنند کجا هستند.

اگر برنامه‌ای را «uninstall» کنید و هنگام این کار گزینه‌ای مانند «Delete preferences» یا «Delete Settings» وجود داشته باشد که بتوان از طریق آن‌ها تنظیمات را به حالت اولیه برگرداند شما به هدفتان رسیده‌اید. اما همه برنامه‌ها این امکان را به شما نمی‌دهند.

برخی برنامه‌ها در داخل خود گزینه «Reset» دارند. برای مثال مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم این گزینه را در داخل خود دارند. بنابراین نسازی نیست جای دیگری به دنبال ریست کردن تنظیمات باشید. مثلا در فایرفاکس کافی است تا روی «Menu» کلیک کرده و بعد روی علامت سوال کلیک کنید. حالا گزینه «Troubleshooting information» را زده و در ‌‌نهایت گزینه «Reset Firefox» را انتخاب کنید.

برای برخی برنامه‌ها باید تنظیمات را پیدا کرده و پاک کنید. پیش از آنکه چیزی را پاک کنید بسیار محتاط باشید. اگر فایل یا فولدر اشتباهی را پاک کنید ممکن است تنظیمات برنامه دیگری را به هم بزنید.

تقریبا اکثر برنامه‌ها تنظیماتشان را در فولدر «AppData» ذخیره می‌کنند. برای دسترسی به این فولدر باید به آدرس

C: \Users\NAME\AppData

بروید که در واقع به جای «NAME» باید نام اکانت خودتان را در نظر بگیرید. این فولدر به طور پیش فرض مخفی (hidden) است و باید آن را از حالت مخفی خارج کنید.

بسیاری از برنامه‌ها تنظیماتشان را در فولدر AppData\Roaming قرار می‌دهند اما برخی نیز در آدرس AppData\Local ذخیره می‌کنند. در ‌‌نهایت نیز اگر برنامه مورد نظرتان را پیدا نمی‌کنید می‌توانید به آدرس C: \ProgramData سر بزنید و فولدرهای آن قسمت را نیز ببینید.

با پاک کردن فولدر مربوط به برنامه مورد نظر، تنظیمات این برنامه به روز اول خود باز خواهد گشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.