تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

کامپیوتر ۸ سانتی‌متری با قیمتی باور نکردنی

 کامپیوتر ۸ سانتی‌متری  با قیمتی باور نکردنی
چه کسی گفته که امکان ندارد کامپیوترها ارزان شوند؟ یک سری دستگاه‌های جدید تولید شده‌اند که زیر 200 دلار قیمت دارند و به کاربران امکان استفاده از اینترنت، تولید فایل‌های متنی، بازی، تماشای ویدئوهایی با کیفیت HD و غیره را ارائه می‌دهند.

اگرچه این مینی کامپیوترها به اندازه کف دست هستند اما قدرت محاسباتی بالایی دارند. در حالیکه بازار از کامپیوترهای گران اشباع شده است این گجت‌های ارزان قیمت سبب می شوند هر کسی بتواند یک کامپیوتر برای خودش داشته باشد.

کمپانی انگلیسی Raspberry Pi اولین و البته ارزان ترین مدل این مینی کامپیوترها را تولید کرده است و قیمت آن تنها 35 دلار است. این دستگاه لینوکسی 256MB رم دارد و دو پورت USB و یک پورت HDMI برای اتصال به هر صفحه نمایشی در آن تعبیه شده است و همه اش همین است. کاربران باید کی برد، موس، مونیتور و کابل های اتصال را خودشان تهیه کنند.

ایبن آپتون، بنیانگذار موسسه Raspberry Pi گفته است: این محصول درواقع شکل دیگری از فن‌آوری های موبایل است که به صورت یک کامپیوتر رومیزی در آمده است. ما در این دستگاه صفحه نمایش و اجزای رادیویی موبایل‌ها را نداریم اما فرایند پردازشی، کارت گرافیک و درایوهای دیس پلی وجود دارد. در واقع همه اینها کوچک شده عملکردهای تلفن‌های همراه هستند.

مینی کامپیوتر Raspberry Piاز همان زمان عرضه اش در ماه اپریل بسیار محبوب شد تا جایی که ده هزار نسخه از آن تنها در دقایق اولیه به فروش رفت. در حال حاضر ده ها هزار از این دستگاه در سراسر جهان از عربستان سعودی گرفته تا نامبیا وجود دارد (می توانید نقشه را ببینید) اما کسانی که می خواهند آن را تهیه کنند باید در لیست انتظار بمانند.

آپتون و آزمایشگاه کامپیوتر دانشگاه کمبریج، به این دستگاه به عنوان وسیله ای برای قرار دادن هر چه بیشتر کودکان در معرض برنامه نویسی کامپیوتر نگاه می کنند. (لازم به ذکر است که برای کارکردن با این دستگاه به مقدار اندکی دانش برنامه نویسی نیاز است). کیفیت و کمیت دانشجویان علوم کامپیوتر روز به روز در حال کاهش است و آنها می خواهند این روند را با تولید کامپیوترهای کاربردی‌تر و البته مقرون به صرفه، دگرگون کنند.

آپتون گفته است که هدف این موسسه ارائه یک کامپیوتر دیگر نیست، بلکه تشویق مردم به سوی برنامه نویسی با کامپیوتر است. با اینکه هدف Pi بیشتر معلمان و دانش آموزان بوده است اما حتی هکرها و سازنده ها هم از این دستگاه برای گوش دادن به رادیو گرفته تا کنترل ربات‌ها استفاده می کنند.

موسسه Raspberry Pi با انتشار یک نشریه ماهیانه و برگزاری جلساتی در انگلستان برای علاقه‌مندان، برنامه نویسان و دانش آموزان به بحث و گفت و گو درباره این دستگاه می پردازد.

در حالی که استفاده از این مینی کامپیوتر برای برنامه نویسان مبتدی بسیار آسان است، اما کسی که هیچ دانشی در این زمینه نداشته باشد نمی تواند با این دستگاه کار کند. تازه کاران می توانند از طریق این رسانه‌ها هر سوالی که درباره راه اندازی و عملکرد این دستگاه دارند از سایرین بپرسند.
آپتون در این باره گفته است: این دستگاه برای من تنها یک فن آوری جدید نیست بلکه جالب ترین چیز درباره آن وجود چنین جامعه مجازی است. این واقعا هیجان انگیز است.

 کسانی که به دنبال یک دستگاه بصری این چنینی می‌گردند که نیازی به دانش برنامه نویسی هم نداشته باشد، می توانند از مینی کامپیوترهای دیگری که عملکردی مشابه این کامپیوتر دارند مثل (FXI’s Cotton Candy) با قیمت 199 دلار و AllWinner’s MK802 با قیمت 95 دلار استفاده کنند.
 
این دستگاه ها هم درست مانند Pi می توانند به عنوان یک دستکاه  پخش کننده رسانه های مختلف، مرورگر اینترنت، ماشین بازی و یا برای کاربرد های عمومی دیگر استفاده شوند. هر دو  این دستگاه ها هم به اندازه یک USB هستند و یک گیگابایت حافظه داشته و رم شان 3 برابر بیشتر از رم Pi است.با وجود اینکه، مینی کامپیوترها به لحاظ قیمت و مشخصات‌شان تفاوت‌های اندکی با هم دارند اما همه در یک ویژگی مشترکند. یک کامپیوتر که درکف دستان شما جا می‌گیرد .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.