تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار
تکنــــــــــــــازدانلود

تکنــــــــــــــازدانلود

هک وامنیت -جوک وسرگرمی-تکنولوژی-اخبــــــار

چرا نباید بیش از 9 زبانه را در مرورگر باز کنیم؟

چرا نباید بیش از 9 زبانه را در مرورگر باز کنیم؟

اغلب اوقات کاربران از اینکه مرورگر آنها کند کار می‌کند یا بی‌ثبات است، شکایت می‌کنند. ساده‌ترین راه سرزنش برنامه‌نویسان و مهندسان شرکت‌های تولیدکننده برای مدیریت نامناسب حافظه سیستم یا کدهای مشکل آفرین است، اما موضوعی که نمی‌توان از آن شانه خالی کرد اینکه، روز نخست همه‌ی مرورگرها بسیار چابک هستند و به راحتی کار می‌کنند پس مشکل از کجاست؟ جالب اینجاست که یکی از دلایل بروز چنین وقفه‌هایی، عادات نامناسب کاربران در کار با برنامه‌هاست.

تجربه نشان داده است، کاربرانی که زبانه‌های بسیاری را همزمان باز می‌کنند، مشکلات بیشتری با کندی برنامه خواهند داشت. فرایند خسته‌کننده و گاه مایوس کننده‌ای که همگی مایلند هر چه سریع‌تر به آن خاتمه دهند. از این جالب‌تر اینکه فرقی نمی‌کند طرفدار کدام مرورگر اینترنتی هستید، اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس، گوگل کروم، سافاری یا اپرا، در تمامی آنها باز کردن بیش از اندازه‌ی زبانه‌ها به کند شدن کار سیستم ختم می‌شود. در ادامه چهار دلیل برای باز کردن تعداد کمتری از زبانه‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد:

از دل برود هر آنکه از دیده برفت!

واقعیت آن است که به عنوان یک مترجم و نویسنده بارها با این مشکل مواجه شده‌ام؛ گاه موضوع جذابی را دنبال می‌کنم و در کنار آن موضوعات فرعی مرا وا می‌دارد تا کلیک‌های بیشتری کرده و زبانه‌های زیادی را باز نگه دارم؛ اما نهایتاً موضوع اولیه از دستم خارج شده و به بیراهه‌ای کشیده می‌شوم که نه تنها وقت با ارزشم را گرفته، بلکه باز شدن بیش از اندازه‌ی زبانه‌ها مرا از کار اصلی خود غافل کرده است و تنها آیکن (نشانه‌) سایت‌ها در برابر چشم قرار می‌گیرد و توضیحات صفحات دیگر نمایان نیست. ولی اگر تنها 9 زبانه‌ی باز داشته باشم، به سادگی توضیحات هر یک را دیده و می‌توانم با تنها یک نظر به زبانه‌ی مورد نظر بازگردم.

انباشته‌ای از زبانه‌هایی که باید بخوانیم و بدانیم!

همانطور که در بالا اشاره شد، گاه آنقدر مطالبی که باید بخوانیم زیاد می‌شود که کاربر تصور می‌کند بهترین راه باز گذاشتن زبانه‌ی آن خبر، سایت یا مطلب است. بهترین روش استفاده از سرویس‌های «مطالعه در آینده» نظیر Pocket است که نه تنها بار اضافه‌ای بر دوش مرورگرتان وارد نمی‌کند، بلکه می‌تواند با دسته‌بندی و مدیریت بهتر آنها، دیگر با انباشتی از مواردی که باید بخوانیم روبرو نخواهیم شد.

حتی می‌توانید بدون نیاز به هیچ ابزار اضافی از قابلیت تاریخچه‌ی مرورگر خود نیز بهره ببرید چرا که می‌دانیم مرورگر تمامی فعالیت‌های شما را رهگیری و ثبت می‌نماید پس می‌توان دوباره به آن رجوع نمود. تنها کافی است کلمه کلیدی یا تگ (دسته‌بندی) مربوطه را به خاطر آورید. همیشه به یاد داشته باشید، قابلیت جستجویی که در رایانه‌تان وجود دارد، بسیار پیشرفته‌تر از خود شماست.

نمی‌توان این همه اطلاعات را همزمان پردازش کرد

نه تنها باز بودن زبانه‌های بسیار به کندی مرورگرتان ختم می‌شود، بلکه موجب می‌گردد تا ذهن شما به طور همزمان در حوزه‌های گوناگونی درگیر شده و نتوانید تمرکز درستی بر روی موضوعات اصلی داشته باشید و به همین راحتی کارایی‌تان کاهش می‌یابد. به شخصه به عنوان یک نویسنده، گاه ده‌ها زبانه دارم که به طور همزمان باز است و نهایتاً جز خستگی مفرط نتیجه‌ی دیگری در بر ندارد! به همین خاطر باید اول از خود شروع کنم و در نظر داشته باشم که «رطب خورده کی منع رطب چون کند»!

بهره بهتر از کلید‌های میانبر صفحه‌کلید

اغلب مرورگرهای مدرن دارای کلیدهای میانبر Ctrl-1 تا Ctrl-9 برای رجوع سریع به زبانه‌های باز یک تا 9 است. البته اگر تعداد زبانه‌های باز بسیار بیشتر از 9 باشد، بازهم با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl-9 به آخرین مورد رهنمون می‌شویم. در صورتی هم که صفحات متعددی را باز نگه می‌دارید، صفحات مربوط به برنامه مدیریت پست‌الکترونیکی، واژه‌پرداز، مرورگر و غیره، آنها را می‌توان با تعریف کلیدهای میانبر خاص، سریعتر در دسترس داشته باشیم.‌


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.